رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472563

عارف در انتخابات مجلس ثبت نام نمیکند

ساعت24-عضو فراکسیون امید گفت: صبح امروز از دوستان شنیده‌ام «عارف» نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود.

style="text-align:justify">محمدعلی وکیلی صبح امروز(جمعه) در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور در رابطه با انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد قوه مقننه با بیان اینکه انتقاد کردن کار ساده‌ای به ویژه برای آنان که دستی در امور داشته اند است، افزود: پیش از این هم گفتم آنچه که امروز در کف خیابان است، کارنامه همه مجالس(چپ و راست) است بنابراین کسی نمی تواند خود را نسبت به وضع فعلی کشور بی تقصیر بداند.


عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: مجلس دهم کاستی خود را داشت و در پس نهادسازی هایی که در این سال ها شکل گرفت، جایگاه خود را از دست داد. ما امروز شاهد قانون گذاری نهادهای مختلفی هستیم و بخشی از وظایف مجلس را عهده دار شدند.

وکیلی در رابطه با اقدامات صورت گرفته از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت در ابتدا به عنوان بازوی مجمع برای نظارت بر سیاست های کلی تشکیل شد اما امروز در عرض مجلس و شورای نگهبان عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی سران قوا تدبیری بود برای شرایط سخت، تصریح کرد: این شورا امروز به مسائلی ورود می کند که برآیند شرایط جنگی نیست. درباره مصوبه بنزین نیز مجلس در گذشته و در برنامه های پنجم و ششم مجوز افزایش براساس قانون هدفمندی و در روشی پلکانی را داده بود اما اینکه شرایط کنونی اجازه افزایش ۳۰۰ درصدی را می داد یا خیر، نیاز به بررسی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید مورد مشورت قرار می‌گرفتند، اظهار داشت: ما در ۳ مرحله این پیشنهاد را رد کردیم ولی آقایان به جمع بندی رسیدند و این جمع بندی باید مسئولیت برای اعضا این شورا ایجاد می کرد اما نکرد.

وکیلی تاکید کرد: در این مصوبه نه رعایت تاب آوری مردم در نظر گرفته شده و نه شرایط اقتصادی. در شب عید بنابراین نباید چنین کاری انجام می شد اما صورت گرفت. نمایندگان این مساله را گوش زد کرده بودند اما به آن عمل نشد.

وی با بیان اینکه داشتن تحلیل اقتصادی صرف درباره بنزین صحیح نیست، گفت: افزایش قیمت بنزین بر روی تورم و سایر کالاها اثر می گذارد. بنابراین اگر پیام صریح رهبری نبود، این افزایش قیمت با طرح سه فوریتی نمایندگان متوقف می‌شد.

نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که رئیس فراکسیون امید در انتخابات حاضر خواهد شد یا خیر؟ گفت: شنیدم «عارف» نمی آید و طی بیانیه ای این مساله را اعلام خواهد کرد.

وکیلی در رابطه با استخدام اقوامش در زیر مجموعه های وزارت کار و صنایع بهشهر، گفت: بداخلاقی وجود داشت که توسط یک خبرنگار مریض، نسبتی به من داده شد و در فضای رسانه ای چرخید.

وی اضافه کرد: این خبر بی اساس تکذیب شد. اما توضیح ما دیگر شنیده نشد، این بی اخلاقی است که می چرخد و کار خود را می کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه هفته گذشته یکی از روزنامه های کشور براساس همین مطلب کذب مطلبی را منتشر کرده بود، تصریح کرد: این روزنامه مطلبی را پیرامون بیوگرافی من منتشر کرده بود و پس از تماس من با آنها گفتم این مطلب را از کجا برداشتید که سراسر کذب و دروغ است.

وکیلی افزود: سردبیر این رسانه گفت، انتشار مطلب کپی از آن مطالب قبلی است و این در حالی است که اخلاق حکم می کرد از من سوال مجدد بپرسند.

وی با اشاره به حضور پسرش در یک شرکت کاغذی عنوان کرد: من این موضوع را سه سال پیش به تفصیل توضیح دادم .او بدون اطلاع من از طریق یکی از دوستانش در شرکتی حضور پیدا کرد و کار مشاوره هم انجام می دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: بعد از اینکه فهمیدم، او را وادار به استعفا کردم اما سه سال به خاطر یک هفته حضور او در این شرکت همه جا گفتم مهدی وکیلی مثل هزاران جوان دیگر حقش است که برود برای خودش کاری دست و پا کند و اگر ما نمی توانیم برای هزاران جوان دیگر کار ایجاد کنیم از سر بی عرضگی مان است.

وکیلی افزود: پسرم حق دارد به عنوان یک جوان که دانشجوی دکترا است برای خود کاری پیدا کند اما چون پسر من است به او می گویم اینکار را نکند، پسر من می تواند برود در روزنامه پدرش کار کند اما هزاران جوان دیگر وجود دارند که به شکلی مرتبط با مسئولان هستند. اگر آنها در شرکت های شفاف و با حقوق های مشخص کار کنند و ما مانع آن شویم که بتواند زندگیشان را بچرخاند در واقع داریم فرزندان این آقایان را وادار به کار چاق کنی می کنیم.

وی در مورد برادرش که در صنایع بهشهر بعد از دوران بازنشستگی اش سمت گرفته است، گفت: او ۳۰ سال است که در صنایع مختلف مدیر است و جزء مدیران صنایع ملی کشور است و جزء مدیران صنایع بزرگ از جمله هفت تیر و الغدیر است و همچنین جزء مدیران برتر کشور است، برادرم اگر می خواست به صورت طبیعی جایگاه به دست بیاورد به جای خیلی از آقایان در مسئولیت های حساس می نشست اما به واسطه اینکه من نماینده شدم به برادرم گفتم و از او خواهش کردم سطح کارهایش پایین تر از زمانی باشد که من نماینده هستم، برادرم جانباز است و جانبازان از قوانین بازنشستگی مستثنی هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: من تلاش کردم مدیرانی پاک دست در حوزه اقتصاد ، صنایع و مسایل اجتماعی به کار گماشته شوند و اگر فرصتی پیدا شود سعی می کنم مدیران پاک دست جایگزین مدیران دیگر بشوند زیرا آنچه که امروز جمهوری اسلامی گرفتار آن است مدیریتی است که به لحاظ سلامت و صلاحیت مخدوش هستند.

وکیلی در رابطه با رانت های موجود برای دریافت طرح ترافیک دخترش گفت: آیا من باید به کسی پاسخ بدهم که دخترم در روزنامه خصوصی من کار می کند؟ اگر فرزندان مسئولان در بنگاهی بروند می گویند چرا آنجا رفته است و اگر روزنامه ای بیاید می گویند چرا آمده است ، اگر خارج هم برود ایراد می گیرند اما آیا دخترم با توجه به توانی که دارد نمی تواند در بخشی از روزنامه پدرش کار کند؟

وی با بیان اینکه بداخلاقی که می شود خوب می شنوید اما پاسخ آن که داده می شود نمی شنوید،گفت: من بعد از اینکه دخترم به واسطه دوری از دفتر روزنامه نتوانست کار کند به سازمان ترافیک نامه زدم و گفتم طرح ترافیک آن را قطع کنند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها