رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472673

فلاحت‌پیشه: در عصر ترامپیسم نباید مجلس افراطی در ایران شکل بگیرد/تندروها برای مجلس بعدی و FATF نقشه کشیده اند /از حوزه انتخابیه کرمانشاه کاندیدای مجلس می شوم

ساعت24-حشمت الله فلاحت پیشه که قرار است در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه کرمانشاه کاندیدا شود، نسبت به شکل گیری مجلسی افراطی هشدار داد.

فلاحت پیشه
حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده فعلی مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم که پیشتر انصراف خود از حضور در انتخابات مجلس یازدهم را اعلام کرده بود، با عقب نشینی از این تصمیم امروز در وزارت کشور حضور یافت و مراحل ثبت نام را طی کرد.

علت عقب نشینی از انصراف از کاندیداتوری مجلس

فلاحت پیشه در پاسخ به سوال خبرآنلاین درباره علت تصمیمش برای کاندیداتوری، گفت: بخاطر اصرار برخی دوستان کاندیدای مجلس شدم، قصد هم نداشتم اما شرایطی شکل گرفته است که باعث شد نظر دوستان را بپذیریم.

نباید مجلس آینده یک مجلس افراطی شود/عصر ترامپیسم مقطعی است

وی افزود: موضوع اول این ست که نباید مجلس آینده تبدیل به یک مجلس افراطی شود، من دغدغه این دارم که مجلس آینده افراطی شود. باید بپذیریم که عصر ترامپیسم می گذرد و مقطعی است در این شرایط نباید وارد فضای افراطی شویم.

تندروها برای مجلس بعدی و لوایح مرتبط با FATF نقشه کشیده اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خیلی از کسانی که برای مجلس بعدی نقشه کشیدند و می خواهند اکثریت را در دست بگیرند در اولین برنامه خود از مجمع تشخیص خواهند خواست که پالرمو و سی اف تی را به مجلس برگردانند.

فلاحت پیشه تاکید کرد: این شروع سلسله نوسانات و شرایط چالشی است که ممکن است برای کشور هم شکل بگیرد. شبیه این رفتار را در مجلس هفتم هم شکل دادند، البته در آن مجلس یک نگاه توام با حسن نیت بود که درخواست برگشت قانون برنامه چهارم را دادند ولی در این شرایط فعلی که کشور نیازمند شفافیت است این تند شدن مجلس به ضرر کشور است.

نباید فضای کشور به سمت تند شدن برود

وی گفت: رایی که قرار است به این لوایح مرتبط با FATF داده شود یک رای مصلحتی است و نباید به سمت تند کردن فضا تاثیرگذاری بر این رای پیش رفت.

درآمد ناشی از گران کردن بنزین صرف حل مشکلات کشور شود

فلاحت پیشه در بخش دیگر این گفتگو با اشاره به اینکه باید مشکلات کشور را احصا کرد، افزود:درآمد ناشی از گرانی بنزین و فروش مازاد بنزینی باید خرج مشکلات کشور شود، اگر این اتفاق صورت بگیرد مشکلات کم کم حل خواهند شد. ما نگران هستیم این پول ها در جایی که نباید، هزینه شوند. باید مسئولان گذشته و حال درباره این پول ها و هزینه کردن آنها پاسخگو باشند.

مجلس بعدی باید جلوی پیوند ثروت و قدرت را بگیرد

این نماینده مستقل مجلس دهم تاکید کرد: برای جلوگیری از پیوند ثروت و قدرت لازم است افرادی که نگاهشان مبتنی بر منافع ملی است در انتخابات و مجلس بعدی حضور داشته باشند.

از حوزه انتخابیه کرمانشاه کاندیدای مجلس می شوم

فلاحت پیشه همچنین در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین یک خبر دیگر را هم داد و گفت: من سه دوره نماینده اسلام آباد غرب در مجلس بودم و خودم را تا ا[ر عمر مدیون این مردم می دانم ولی اینبار بنا به تصمیمی که گرفته شد قرار است از حوزه کرمانشاه کاندیدا می شوم و امیدوارم بتوانم خدمت در عرصه ملی و این استان داشته باشم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها