رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473225

مطهری: استیضاح وزیر کشور باید اعلام وصول شود

ساعت 24-سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به سخنان وزیر کشور در جلسه بررسی طرح استیضاح وی، بیان کرد: ایشان تاکید داشتند که دستگاه‌های متعددی در اجرای این طرح مسئول بوده و وزارت کشور نیز یکی از این دستگاه‌های هماهنگ کننده است.

div style="text-align:justify">اصغر سلیمی،سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: در جلسه امروز بررسی طرح استیضاح وزیر کشور در دستور بود و آقای وزیر به همراه معاونین امنیتی و سیاسی خود در جلسه حضور یافتند. ۱۰ نفر از متقاضیان استیضاح در جلسه حاضر بودند و ۸ تن از آنان سوال‌های خود را مطرح کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: از جمله محورهای استیضاح شامل نحوه اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، علت عدم آمادگی شورای تامین امنیت استان، قطع اینترنت، خسارات وارده به اقتصاد کشور، نحوه برخورد با معترضین، زمان نامناسب اجرای این طرح، عدم توجیه مردم و بهره وری از نظر نخبگان بود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: وزیر کشور نیز حول محورهای استیضاح مطالبی را مطرح کردند. ایشان تاکید داشتند که دستگاه‌های متعددی در اجرای این طرح مسئول بوده و وزارت کشور نیز یکی از این دستگاه‌هاست. قرار بر این بوده تا از سال ۹۶ این طرح اجرایی شود و کارگروه‌های مختلفی در این زمینه در وزارت کشور تشکیل شده و بخش‌های مختلف از قبل آمادگی لازم را داشته‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: وزیر کشور در جلسه اذعان داشتند که قرار بر قطع اینترنت به طور کلی در کشور نبوده و صرفا قرار بود در بخش‌هایی که اغتشاش رخ داده اینترنت قطع شود اما با توجه به گسترش اغتشاشات و استفاده دشمن از فضای مجازی برای تخریب و دروغ و تلاش برای ترغیب مردم به آسیب زدن به اماکن عمومی تصمیم بر قطع سراسری اینترنت در کشور گرفته شد.

سلیمی در ادامه با اشاره به بخشی دیگر از سخنان وزیر کشور در کمیسیون، بیان کرد: به گفته آقای وزیر از چند ماه قبل از نظرات کارشناسان در این حوزه استفاده شده و وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برای کنترل بازار تمام تلاش خود را پیش گرفته اند.

وی افزود: از آنجا که بحث مفصل بود و زمان برای ادامه جلسه نداشتیم قرار بر این شد تا دوشنبه هفته آینده آقای وزیر مجددا در کمیسیون حاضر شوند و در خصوص سایر محورهای استیضاح توضیح داده و سپس تصمیم گیری نهایی انجام شود.

مطهری: استیضاح کنندگان از توضیحات وزیر کشور قانع نشدند

علی مطهری نیز درباره این جلسه اظهار کرد: جلسه استیضاح وزیر کشور بعد از ظهر امروز در کمیسیون شوراها برگزار شد و من به عنوان نماینده استیضاح کنندگان به همراه چند تن از نمایندگان در این جلسه حضور پیدا کردیم و دلایل خود را مطرح کردیم.

وی افزود: وزیر کشور نیز به مدت یک ساعت توضیحاتی ارائه کرد که قانع نشدیم، البته ایشان گفت که هنوز به مدت نیم ساعت حرف دارد، ما هم گفتیم گوش می کنیم ولی چون هدف ایشان و رییس کمیسیون بر این بود که دفع‌الوقت کنند و این جلسه را تبدیل به چند جلسه کنند، ناگهان وزیر جلسه را ترک کرد که تخلف آشکار است.

مطهری خاطرنشان کرد: البته طبق آیین نامه داخلی مجلس استیضاح به قوت خود باقی است و باید در اولین جلسه علنی مجلس یعنی روز یکشنبه آینده در صحن علنی اعلام وصول شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها