رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473254

آمریکا: آلمان برای متوقف کردن ایران به واشنگتن بپیوندد

ساعت 24-سفیر آمریکا در آلمان روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای از برلین خواست برای متوقف کردن ایران به واشنگتن بپیوندد.

style="text-align:justify"> «ریچاد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان روز سه‌شنبه گفت که دولت آلمان باید به آمریکا پیوسته و در راستای توقف ایران در حمایت از تروریسم عمل کند.

وی که با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» مصاحبه می‌کرد، مدعی شد اقتصاد (ایران) دچار بحران شده چون تهران در حال انتقال منابع خود به گروه‌های وابسته به خود در لبنان و سوریه است.

گرنل اضافه کرد: «ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا به شرکای خود توضیح دهیم که باید با هم همکاری کرده تا به حمایت ایران از تروریسم پایان داده و این کشور مسیری برای انتقال منابع خود پیدا نکند.»

بر اساس نوشته وبسایت اتاق بازرگانی ایران-آلمان، هیئت 10 نفره ایران به ریاست «عباسعلی قصاعی» روز 26 نوامبر (5 آذر) به برلین سفر کرد تا روابط تجاری با آلمان را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

این هئیت ایرانی با «میشائیل بوک» رئیس آلمانی ساز و کار اینستکس و همچنین «الکساندر شونفلد» دیپلمات آلمانی مسئول تجارت فناوری، اعتبارات و تحریم‌ها دیدار کرد.

«اینستکس» یا «ساحات» همان «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» است که ۱۱ بهمن ۹۷ توسط سه عضو اروپایی برجام رسما ثبت و نهاد متناظر ایرانی آن نیز دوم اردیبهشت امسال در تهران به ثبت رسید.

با وجود گذشت 10 ماه از ثبت اینستکس اما این ساز و کار مالی هنوز نتوانسته تراکنش مالی قابل توجهی را میان ایران و کشورهای عضو این ساز و کار انجام دهد.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران دو هفته پیش در مصاحبه با یک رسانه هلندی گفته بود: «اینکه [اروپا] با ایران تجارت کند، کاملا قانونی و مشروع است. اما کمپانی‌های اروپایی بعد از تحریم‌های آمریکا از ایران رفتند. کشورهای اروپایی می‌گویند که می‌خواهند به برجام پایبند باشند اما اروپا نشان داده یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد در برابر تسلط آمریکا به سیستم مالی [آنها] مقاومت کند».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها