رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473256

لاوروف: هرآنچه در توان داریم برای حفظ برجام انجام میدهیم

ساعت 24وزیر خارجه روسیه می‌گوید در دیدار با همتای آمریکایی خود تاکید کرده است که مسکو معتقد است که باید توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کرد.

style="text-align:justify"> «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه بعد از گفت‌وگو با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، بار دیگر تأکید کرد که مسکو معتقد است که باید هرآنچه می‌توان، برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران انجام داد.

لاوروف که به واشنگتن سفر کرده، در نشست خبری مشترک با پامپئو، گفت: «در مورد وضعیت حول توافق هسته‌ای با ایران صحبت کردیم و بر موضع روسیه تأکید کردم که معتقدیم که باید هرآنچه در توان داریم را برای حفظ این توافق و اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران انجام دهیم.»

وی با بیان اینکه روسیه از افزایش تنش در خلیج فارس و تنگه هرمز بسیار نگران است، گفت مسکو از تلاش‌ها برای اطمینان از آزادی و امنیت تردد در این منطقه حمایت می‌کند و طرحی نیز برای آغاز گفت‌وگو در جهت رسیدن به «امنیت جمعی» در این منطقه ارائه کرده است.

دولت آمریکا سال گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌ها علیه مردم ایران را احیا کرد. مسکو از ابتدا این رویکرد واشنگتن را محکوم و تأکید کرده است که به تلاش برای حفظ این توافق ادامه می‌دهد.

با این وجود، عدم تحقق وعده‌های کشورهای اروپایی برای جبران آثار منفی تحریم‌های یکجانبه آمریکا، عملا این توافق را در آستانه شکست قرار داده است. جمهوری اسلامی ایران از اردیبهشت ماه امسال در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، به مرور در حال کاهش تعهد خود به این توافق است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها