رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473302

گوترش: سازمان ملل نمیتواند اثبات کند تسلیحات حمله به آرامکو منشاء ایرانی داشته‌اند

ساعت24-دبیرکل سازمان ملل در گزارشی اذعان کرد که این سازمان تا کنون و پس از تحقیقات درباره منشاء تسلیحات مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، قادر به اثبات این نبوده که این تسلیحات منشائی ایرانی داشته‌اند.

به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت که این سازمان «قادر نیست به طور مستقل اثبات کند» که موشک‌ها و پهپادهای استفاده شده در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی[آرامکو]، در ماه سپتامبر، «منشاء ایرانی داشته‌اند».

گوترش همچنین بیان کرد که سازمان ملل بقایای تسلیحاتی را که در حمله به تاسیسات نفتی سعودی در عفیف در ماه می، در حمله به فرودگاه بین‌المللی ابها در ماه ژوئن و آگوست و تاسیسات نفتی آرامکو در خوریس و ابقیس در ماه سپتامبر استفاده شده بودند را بررسی کرده است.

او در گزارشی که توسط رویتزر ملاحظه شده است، نوشت: در این مقطع زمانی، [سازمان ملل] قادر به اثبات مستقل این نیست که موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشینی که در این حملات استفاده شدند، منشائی ایرانی داشته باشند».

دبیرکل سازمان ملل، دو بار در سال گزارشی درباره اجرای معاهده تسلیحاتی ایران و دیگر محدودیت‌هایی را که پس از توافق هسته‌ای نیز بر جای خود باقی هستند، به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد. شواری امنیت در هفته آینده درباره گزارش گوترش مذاکره خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که در ماه‌های گذشته رخ داد، برخی کشورهای این ادعا را مطرح کردند که ایران در این حملات نقش داشته است. این ادعا بارها توسط مقامات رسمی کشورمان رد و گفته شد که هیچ سندی برای اثبات این ادعا علیه ایران وجود ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها