رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473357

وزیر نیرو: تشریفات اداری دریافت وام از روسیه ابتدای سال میلادی جدید انجام میشود

ساعت24-وزیر نیرو گفت: در ابتدای سال میلادی باید تشریفات اداری دریافت وام از روسیه انجام شود.

رضا اردکانیان، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا پایان سال در ۹ استان کشور طرح‌های آب و برق افتتاح می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم ۲۲۷ طرح وعده داده شده با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان تا پایان سال محقق شود. تا پایان سال همچنین ۳۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید را به مدار می‌آوریم.

وی درباره بودجه ۹۹ وزارت نیرو خاطر نشان کرد: بودجه این وزارتخانه به منابع داخلی اتکا دارد یعنی در قبال عرضه آب و برق وجه آن دریافت می‌شود. از سویی از محل بودجه عمومی نیز دریافتی داریم. در لایحه بودجه ۹۹ جمع اعتبارات ما بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان است که در بخش آب نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

اردکانیان درباره آخرین وضعیت وام دریافتی از روسیه تصریح کرد: مجلس در سال ۹۵ مجوز دریافت وام پنج میلیارد دلاری از روسیه را داد که طرح‌های مربوط به ۲.۲ میلیارد دلار آن به تأیید طرف روس رسیده بود. برای ۲.۸ میلیارد باقی مانده طرح‌های مختلفی بررسی و پیشنهاد شد که در نهایت به تصویب ایران رسید و طرف روس هم موافقت خود را با آن اعلام کرد که در ابتدای سال میلادی تشریفات اداری و تنظیمات قراردادها باید انجام شود.

وی گفت: این طرح‌ها شامل راه‌آهن زاهدان –بیرجند، افزایش نیروگاه برق‌آبی گتوند اولیا، تهیه واگن مترو و مدرن‌کردن و بازتوانی نیروگاه رامین اهواز است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها