رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473407

مارک اسپر: هدف از فشار حداکثری، برگرداندن ایران به میز مذاکره است

ساعت24-وزیر دفاع آمریکا در یک جلسه در مجلس نمایندگان این کشور از لزوم مقابله با «تهدیدات ایران» و تداوم کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران سخن گفت.

style="text-align:justify"> «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در نشست کمیته امور مسلح مجلس نمایندگان این کشور برای صحبت درباره سیاست این کشور در قبال «سوریه و خاورمیانه»، به تکرار ادعاها علیه ایران و اتهام‌زنی علیه این کشور پرداخت.

این مقام آمریکایی گفت: «همانطور که در استراتژی دفاعی ملی آمده است، به عنوان چالش‌های اصلی امنیت ملی کشورمان چین و سپس روسیه اولویت وزارت دفاع (آمریکا) است. در حالی که ما تمرکزمان را معطوف رقابت قدرت‌های بزرگ می‌کنیم اما ما همچنین هوشیاری خودمان را درباره مقابله با تهدیدات کشورهای سرکش از قبیل ایران و سازمان‌های تروریستی شامل داعش حفظ می‌کنیم».

به گفته رئیس پنتاگون، «استراتژی ایالات متحده در خاورمیانه آن است که از این موضوع اطمینان حاصل کند، این منطقه به یک پناهگاه امن برای تروریست‌ها تبدیل نشود و منطقه تحت تسلط هیچ قدرت متخاصمی در برابر ایالات متحده قرار نگیرد».

مارک اسپر در ادامه با اشاره به مواضع دولت دونالد ترامپ علیه ایران گفت: «طی بیش از ۱۸ ماه اخیر وزارت دفاع (آمریکا) از کارزار فشار حداکثری اقتصادی و دیپلماتیک در قبال ایران حمایت کرده است. این تلاش‌ها به دنبال آن است که رژیم ایران را به میز مذاکره برای یک توافق جدید و بهتر برگرداند، توافقی که به تمام طیف تهدیدات ایران بپردازد».

وی مدعی شد: «تلاش‌های بی‌ثبات‌کننده تهران در منطقه طی ماه‌های اخیر با حمله به مواضع در عربستان سعودی، ایجاد اختلال در کشتیرانی تجاری در تنگه هرمز، سرنگون کردن یک پهپاد آمریکایی در حریم هوایی بین‌المللی و حمایت از گروه‌های بی‌شمار نیابتی افزایش پیدا کرده است».

وزیر دفاع آمریکا همچنین در این نشست، اعزام حدود ۱۴ هزار نظامی این کشور به عربستان سعودی را بخشی از استراتژی دولت ترامپ برای مقابله با تهدیدات ایران در منطقه ارزیابی کرده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها