رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473436

پروازهای بوئینگ 737 مکس به زودی از سر گرفته نخواهد شد

ساعت24 -استفن دیکسون (Stephen Dickson) رئیس سازمان هوانوردی فدرال آمریکا گفت: پروازهای هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس (۷۳۷ Max) به زودی از سرگرفته نخواهد شد.

بوئینگ
تلویزیونی‌ ای پی تی ان، استفن دیکسون (Stephen Dickson) رئیس سازمان هوانوردی فدرال آمریکا گفت: پرواز‌های هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس (۷۳۷ Max) به زودی از سرگرفته نخواهد شد.

دیکسون گفت: در رابطه با بازگشت هواپیما‌های ۷۳۷ مکس، سازمان هوانوردی فدرال به طور کلی فرآیند مجوز‌ها و تاییدیه‌ها را کنترل می‌کند و این کار به شرکت بویینگ محول نشده است. ما مسئولیت صدور گواهینامه‌های قابلیت پروازی و صدور گواهینامه صادرات با توجه به توان پروازی را برای همه هواپیما‌های جدید ۷۳۷ مکس و از زمانی که آن‌ها زمینگیر شده اند، برعهده داریم. زمانی هواپیماهای ۷۳۷ مکس به خدمت بازخواهند گشت که مسائل ایمنی آن‌ها حل و فصل شده باشد و خلبان‌ها همه آموزش‌های لازم را برای استفاده امن از آن‌ها دریافت کرده باشند. هیچ برنامه و تاریخی برای این موضوع تعیین نشده است. تمامی اقدامات باید شامل گواهینامه پروازی، آزمایش پروازی و تکمیل کار هیات ارزیابی عملیات‌های مشترک باشد. این شامل آموزش‌هایی که خلبان به آن‌ها نیاز دارد نیز می‌شود. علاوه بر این سازمان هوانوردی فدرال و هیات مشاور فنی آن مستندات طراحی نهایی را بررسی می‌کنند. در نهایت من قصد ندارم تا زمانی که با این هواپیما پرواز کنم، مطلبی را تایید کنم.

پیتر دی فازیو (Peter DeFazio) رئیس کمیته حمل و نقل و زیرساخت مجلس نمایندگان آمریکا هم در این رابطه گفت: ما با کارکنان سازمان هوانوردی فدرال و دیگر افراد مصاحبه و گفتگو کرده ایم. این اسناد، ایمیل ها، مصاحبه‌ها برای تحقیقات ما ضروری هستند. این تحقیقات یک مورد خاص را در رابطه با فرهنگ ایمنی در شرکت بوئینگ آشکار کرده اند و سازمان هوانوردی فدرال از این موضوع آگاه نبوده است و نتوانسته و یا نخواسته است که قدمی در این رابطه بردارد و نظارت مناسب را بر بوئینگ داشته باشد و کار را درست کند. سازمان هوانوردی فدرال نتوانسته است که سوالات درست را بپرسد و کارکنان آن نتوانسته اند که پاسخ‌ها را از بوئینگ دریافت کنند. تحقیقات ما نشان داده است که بسیاری از کارشناسان سازمان هوانوردی فدرال و بازرسان ایمنی معتقدند مدیریت این سازمان اغلب از بوئینگ حمایت کرده است و از ایمنی عمومی دفاع نکرده است.

گرت گریوز (Garret Graves) نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت لوئیزیانا هم گفت: من قصد ندارم که در اینجا بنشینم و دماغ کسی را به خاک بمالم. من این کار را انجام نمی‌دهم. اما من تعهدی را در رابطه با افرادی که به من رای داده اند و عزیزان آن‌ها کشته شده اند، برعهده گرفته ام و من می‌خواهم که به آن تعهدات عمل کنم. من می‌خواهم که این موضوع را تضمین کنم که ما هر چیزی را که روی می‌دهد، درک می‌کنیم. ما اجازه نخواهیم داد که اشتباهات بار دیگر روی دهد. ما لازم است که از اشتباهات درس بگیریم و ما لازم است که از موفقیت‌ها هم درس بگیریم و ما لازم است که بر اساس این دو موضوع آینده را بسازیم.

گفتنی است در ماه مارس سال ۲۰۱۹ پس از وقوع ۲ سانحه هوایی در مدت ۵ ماه که به کشته شدن ۳۴۶ نفر منجر شد سازمان هوانوردی فدرال آمریکا پرواز تمامی هواپیما‌های بوئینگ مکس را ممنوع اعلام کرد.

پس از وقوع نخستین سانحه برای هواپیمای بوئینگ مکس در سال گذشته، مقامات ایمنی فدرال تخمین زدند که اگر بوئینگ یک خطای مهم موجود در یک سیستم کنترل خودکار پرواز را برطرف نکند، این احتمال وجود دارد که ۱۵ سانحه هوایی دیگر در طی چند دهه آینده رخ دهد.

با این حال، سازمان هوانوردی فدرال آمریکا تا زمان سقوط دوم مرگبار این نوع هواپیما یعنی پنج ماه بعد، هنوز پرواز این هواپیما را ممنوع اعلام نکرده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها