رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473587

موحدیکرمانی: باید در خصوص گران شدن قیمت بنزین اقناع ملی صورت میگرفت/ دشمن بر موج اعتراضات سوار شد/ دولت برای گرانی کاری کند

ساعت24-خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: خوب بود که قبل گران شدن بنزین اقناع ملی صورت می‌گرفت و البته تدریجی بود و یک باره قیمت به این میزان گران نمی‌شد که باید بعد اقناع مردم باشد و مردم بفهمند به نفع آنها است. یک دفعه اعلام شد و شوک به وجود آمد و مردم خسته از گرانی ترسیدند؛ این رویه کشورداری نیست؛ این که تدبیر نیست؛ چرا این چنین عمل کردید.

آیت‌الله موحدی کرمانی
حجت‌الاسلام محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: ماه ربیع‌الثانی ماه حضرت عسگری (ع) است و به همین مناسبت روایتی از حضرت را تقدیم می‌کنم که یکی از اصحاب حضرت می‌گوید در حضور ایشان نشسته بودم امام یک جمله گفتند و من به فکر فرور رفتم؛ فرمدند از آن گناهانی که خدا نمی‌بخشد گناهی است که انسان به آن با نظر تحقیر نگاه می‌کند. می‌گوید من بر خودم فرو رفتم و گفتم چه بسا در زندگی گناهان زیادی کردم و گفته‌ام این که چیزی نیست و حالا امام می‌گوید این گناه را خدا نمی‌بخشد.

وی ادامه داد: آقایان دقت کنید؛ ممکن است مادر صدایت بزند و پیرزنی است تو هم خسته هستی و با تندی جواب بدهی؛ نکند همین غضب خدا را داشته باشد. اینطور نباید با مردم برخورد کرد؛ مسئول، جواب نامه و تلفن را ندادی و این گناه بزرگ شد. حادثه‌ای به دلیل تدبیر غلط رخ داده و منجر شد که عده‌ای مجروح و کشته شوند و بخشی از کشور تخریب بشود؛ دولت تدبیر، چرا تدبیر درست نکردی که چنین مشکلی پیش نیاید؟ تصمیم گرفتید بنزین گران شود که البته باید به قیمت واقعی برسد اما با حساب وبرنامه نه اینکه بگوید شب خوابیدم و صبح بیدار شدم و دیدم بنزین گران شده است. شما از وضع کشور مطلع نبودید و حالا مطلع شدید؟ این جمله عجیب است و خدا کند دروغ باشد. این خبر نداشتن و دیدید در ادامه آن چه فاجعه‌ای به وجود آمد.

وی افزود: خوب بود که قبل گران شدن اقناع ملی صورت می‌گرفت و البته تدریجی بود و یک باره قیمت به این میزان گران نمی‌شد که باید بعد اقناع مردم باشد و مردم بفهمند به نفع آنها است. یک دفعه اعلام شد و شوک به وجود آمد و مردم خسته از گرانی ترسیدند؛ این رویه کشورداری نیست؛ این که تدبیر نیست؛ چرا این چنین عمل کردید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: چقدر در این ماجرای اخیر اقناع ملی صورت گرفت؟ حرکت تدریجی هم صورت نگرفت و دشمن بر موج اعتراضات سوار شد. نباید این کار انجام شود و باید تدبیر باشد. در اتاق دربسته هیات دولت می‌نشیند و تصمیم می‌گیرد؛ ببینید این تصمیم چه تاثیری بر روی زندگی مردم می‌گذارد. دولت باید برای گرانی کاری کند. اگر لازم است حقوق کلان را قطع کرده و به مستضعفان بدهید. من به شهرداری تذکر می‌دهم که اگر کسی می‌خواد برای پسرش یک واحد بسازد چقدر از او پول می‌گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها