رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473943

نوزادان پسر کم وزن بیشتر در معرض ناباروری قرار دارند

ساعت24-پژوهشگران "دانشگاه آرهوس"(Aarhus University) دانمارک در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند نوزادان پسری که هنگام تولد وزن آنها کمتر از ۲ کیلو و ۸۰۰ گرم(۶lbs ۶oz) است احتمال اینکه در بزرگسالی نابارور باشند ۵۵ درصد بیشتر از بقیه نوزادان است.

پژوهشگران دانمارکی اخیرا اظهار کرده‌اند که نوزادان پسر متولد شده با وزن کم در بزرگسالی احتمال ناباروری آنها بیش از بقیه است. پژوهشگران اظهار کردند رشد محدود در رحم ممکن است باعث ایجاد نقص در آلت تناسلی و بیضه‌ها شود.

با این حال تاکنون پژوهشگران هیچ ارتباطی بین نوزادان دختر با وزن کم و تاثیر آن بر ناباروری آنها در بزرگسالی ارائه نداده‌اند.

پژوهشگران دانمارکی بر این باورند که رشد محدود در رحم باعث ایجاد نقص در آلت تناسلی و بیضه‌ها می‌شود و این امر سبب ناباروری نوزاد در بزرگسالی می‌شود.

آنها دریافتند احتمال ابتلای نوزادان پسری که با وزن کمتر از ۲ کیلو و ۸۰۰ گرم متولد می‌شوند به بیمای هیپوسپادیاز(Hypospadias) بیشتر است.

هیپوسپادیاز (Hypospadias) یک نقص مادرزادی در مجاری اداری اغلب مردان است که سوراخ مجاری ادراری قبل از سر آلت و در سطح تحتانی آلت مردانه قرار دارد. این سوراخ می‌تواند در تنه آلت، کیسه بیضه یا حتی میاندوراه باشد. این شرایط باعث می‌شود که اسپرم در طول رابطه جنسی به سختی ذخیره شود.

آنها همچنین به مشکل بیضه مخفی پی بردند -که این موضوع بطور چشمگیری تعداد اسپرم ها را کاهش می‌دهد و این مشکل در نوزادانی که کم وزن بودند شایع‌تر بود.

محققان طی این مطالعه ۵ هزار و ۵۹۴ مرد و ۵ هزار و ۳۴ زن را مورد بررسی قرار دادند.

آنها دریافتند احتمال ناباروری در مردانی که هنگام تولد وزن آنها کم بود در مقایسه با مردانی که هنگام تولد وزن آنها کم نبود، بیشتر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها