رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 474085

رسانه عربی از تلاش آمریکا برای فراری دادن جاسوس اسرائیلی پرده برداشت

ساعت24-یک رسانه عرب زبان از تلاش محرمانه سفارت آمریکا در بیروت برای فراری دادن جاسوس اسرائیلی معروف به "قصاب الخیام" از لبنان خبر داد.

روزنامه الأخبار لبنان فاش کرد که دولت آمریکا از زمان بازداشت عامر الفاخوری، فرمانده بازداشتگاه الخیام و معروف به قصاب الخیام در ۱۳ سپتامر تاکنون از هیچ تلاشی برای آزاد کردن وی فروگذار نکرده است. دیپلمات‌ها، مقامات امنیتی، قانون‌گذاران و مقامات مختلف در دولت آمریکا در حال تحت فشار قرار دادن لبنان از نظر امنیتی، قضایی و سیاسی هستند تا آزادی الفاخوری را تضمین کند.

یک مقام در وزارت خارجه آمریکا سوم دسامبر جاری در گفت‌وگو با تعدادی از خبرنگاران در بیروت قاطعانه اعلام کرد که این جاسوس اسرائیلی از زندان آزاد می‌شود و او برای تحقق این هدف باید درخواست‌هایی را انجام دهد.

کنگره آمریکا نیز درحال تهیه پیش‌نویس قانونی است که طبق آن از دولت این کشور خواسته می‌شود که در صورت آزاد نکردن الفاخوری کمک‌های واشنگتن به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان را متوقف کند.

توجه آمریکا به الفاخوری به حدی است که بررسی مسأله وی در دستور کار سفر هفته جاری دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی به بیروت قرار دارد. علاوه بر این الاخبار به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد سفارت واشنگتن در بیروت به شکلی محرمانه تلاش می‌کند عامر الفاخوری را به بهانه ابتلا به بیماری سرطان از لبنان فراری دهد.

طبق این گزارش، سفارت آمریکا با سوءاستفاده از اوضاع کنونی لبنان و فراهم کردن مقدمات فرار الفاخوری، وی را به بهانه اینکه به بیماری سرطان مبتلا شده به بیمارستان "اوتل دیو" منتقل کرده و می‌گویند او باید برای ادامه درمان به خارج منتقل شود.

این در حالی است که طبق اطلاعات پزشکی الفاخوری مبتلا به سرطان نیست و بستری شدن او در بیمارستان به منظور مقدمه چینی برای فراری دادن قریب الوقوع او از لبنان با سوء استفاده از شرایط کنونی در این کشور است.

الفاخوری که به قصاب بازداشتگاه الخیام معروف است اواخر دهه هفتاد مسؤول بازداشتگاه الخیام، از مهم‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان بود که اداره کل امنیت عمومی لبنان اواخر شهریور اعلام کرد که وی را بازداشت کرده است.

الفاخوری یا قصاب الخیام – همانگونه که اسرا و آزادگان بازداشتگاه الخیام او را وصف می‌کنند- به انجام فجیع‌تربن نوع شکنجه در حق بازداشتی‌های مخالف رژیم اشغال‌گر صهیونیستی متهم هستند؛ بازداشتی‌هایی که در عملیات مقاومت علیه اسرائیل به اسارت گرفته شده یا در منازل خود دستگیر شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها