رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 474087

جزئیات جدید از دستگیری دو تروریست در خرم‌ آباد

ساعت24-رئیس‌کل دادگستری لرستان جزئیات جدیدی از دستگیری ۲ تروریست در خرم آباد را تشریح کرد.

محمد رزم امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات دستگیری دو عامل حادثه تروریستی ۱۷ بهمن سال گذشته در خرم آباد اظهار داشت: این افراد با طراحی عملیات، آماده کردن اسلحه، جلیقه ضد گلوله و پنهان کردن دو اسلحه کلاش در زیر کت دست به انفجار و به شهادت رساندن دو نفر از نیروهای ناجا کردند.

وی تصریح کرد: این افراد موتورسیکلتی تهیه کرده بودند و تصمیم گرفتند یک عملیات انفجاری را صورت دهند که در استان صدا بدهد و تبعات ناامنی روانی ایجاد کند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه این دو عامل اصلی حادثه، اخراجی دستگاه های نظامی هستند و از دستگاه های نظامی به نوعی بازخرید شده اند، افزود: این افراد به نوعی می خواستند دست به عملیاتی بزنند که تبعات ناامنی ایجاد کند و به قول خودشان در حد استان صدا بدهد.

رزم با اشاره به اینکه این دو نفر در استان دستگیر شده اند، با قرار بازداشت موقت در زندان هستند و بازپرس تحقیقات مفصلی داشته است، اظهار داشت: دو کیفر خواست برای این دو نفر صادر شده است. یکی ارتکاب دو فقره قتل عمدی و تخریب و تحریق و آتش سوزی پمپ بنزین و تانکر سوخت؛ همچنین این افراد شاکی خصوصی از باب قتل ها و تخریب ها دارند.

وی یادآور شد: این افراد دست به اسلحه برده اند و به روی مردم و نیروهای نظامی اسلحه کشیده اند، عملیات آن ها باعث ایجاد رعب و وحشت و تبعات ناامنی روانی شده است؛ مجموعه این ها را تحت عنوان جرم محاربه تفهیم شده و کیفرخواست صادر شده است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه جرم این دو نفر در باب محاربه در دادگاه انقلاب مرکز استان رسیدگی می شود و به اتهام سایر جرایم نیز در دادگاه کیفر یک به صورت علنی محاکمه می شوند، تصریح کرد: دادگاه این دو نفر به زودی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در ساعت ۲ بامداد روز ۱۷ بهمن ماه سال گذشته، مأموران گشت انتظامی شهرستان خرم‌آباد حین گشت زنی در محله «دره گرم» به دو سرنشین خودرو پراید که در کنار پمپ‌بنزین پارک شده بود، مشکوک شدند که آن‌ها به‌محض مشاهده پلیس اقدام به تیراندازی می‌کنند. در این درگیری، مهاجمان به تانکر خالی سوخت گاز مایع که در محوطه پمپ‌بنزین پارک شده بود تیراندازی می‌کنند که به انفجار مهیب و شکسته شدن شیشه‌های ساختمان‌های مجاور منجر می‌شود. در این درگیری، «نجم الدین باوی» از سربازان دلاور و جان‌برکف نیروی انتظامی و ستوان یکم «جابر بیرانوند» به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها