رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 474598

کاهش میزان مرگ و میر بیماران سرطانی در ایران

ساعت24 - مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد در ظرف یک دهه گذشته میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان در ایران، کاهش یافته است.

سرطان
مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد در ظرف یک دهه گذشته میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان در ایران، کاهش یافته است.

محمد اسماعیل اکبری، مشاور عالی وزیر بهداشت در حاشیه برگزاری کنگره سالیانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران بیان داشت: درمان سرطان در ایران در شرایط بسیار مطلوب و با کیفیتی انجام می‌شود و قابل مقایسه با دنیا هستیم.

وی با اشاره به مطالعه‌ای که طی یک دهه گذشته بر روی ۸۴۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور انجام شده است، ادامه داد: مطالعات ما نشان می‌دهد در ظرف یک دهه گذشته میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان در ایران، کاهش یافته است.

اکبری با عنوان این مطلب که در بعضی از سرطان‌ها پیشرفت‌های درمانی خوبی بوده است، گفت: در بعضی از سرطان‌ها، نیاز داریم کار بیشتری انجام شود.

مشاور عالی وزیر بهداشت اولویت وزارت بهداشت در زمینه درمان سرطان را تشخیص مناسب بیماران دانست و افزود: در سرطان‌های پستان و تیروئید، خوب کار کرده ایم و در سرطان‌های دستگاه گوارش، باید بیشتر کار کنیم، زیرا میزان شیوع این نوع سرطان‌ها در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه وضعیت کشور در زمینه متخصص انکولوژی خوب است، ادامه داد: در بین ۲۲ کشور منطقه، ایران از بهترین کشورها برای توزیع متخصصان انکولوژی است.

اکبری با اشاره به موضوع غربالگری سرطان‌ها در کشور، گفت: غربالگری تعارفات است و این طور نیست که بتوان برای همه سرطان‌ها غربالگری انجام داد.

مشاور عالی وزیر بهداشت درباره اینکه رویکرد دنیا در زمینه درمان سرطان‌ها به چه سمت و سویی پیش رفته است، افزود: اختلاف ما با دنیا فقط در دیر مراجعه کردن مردم برای درمان است.

وی در خصوص مشکلات و عوارض شیمی درمانی، گفت: در دنیا هم کسی شیمی درمانی را دوست ندارد و به عنوان یک درمان کم سود از آن نام برده می‌شود.

اکبری متذکر شد: شیمی درمانی، یک کار بد غیر علمی است که محکوم به اجرای آن هستیم و حق نداریم آن را کنار بگذاریم، چراکه کمک می‌کند.

مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: به عنوان یک طبیب، عوارض شیمی درمانی را به جان می خریم، اما نمی‌توانیم آن را کنار بگذاریم.

منبع:فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها