رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 475257

راهور: دیگر طرحی به نام زوج و فرد نداریم

ساعت 24-رئیس پلیس راهور تهران بزرگ جزئیات طرح کاهش آلودگی هوا را اعلام کرد و گفت: دیگر طرحی به نام زوج و فرد نداریم.

style="text-align:justify"> رئیس پلیس راهور تهران بزرگ جزئیات طرح کاهش آلودگی هوا را اعلام کرد و گفت: دیگر طرحی به نام زوج و فرد نداریم.

سردار "محمدرضا مهماندار " ضمن بیان جزئیات طرح کاهش آلودگی هوا، گفت: در طرح نوبتی یا زوج و فرد خودروها که در شرایط آلودگی هوا اجرا می شود معمولا رانندگان به یک سری نکات توجه می کنند؛ در حال حاضر دیگر طرحی به نام زوج و فرد نداریم، بعد از تغییراتی که سال گذشته و امسال در طرح های ترافیک شهر تهران که حلقه اصلی آن به عنوان طرح ترافیک محسوب می شود و حلقه دوم که به آن طرح زوج و فرد اطلاق می شد، امروز به آن طرح «کاهش آلودگی هوا» می گویند و دیگر طرحی به نام زوج و فرد نداریم و بعد از این وقتی که در شرایط اضطرار قرار می گیریم همان طرح کاهش آلودگی هوا است که تا درب منزل گسترش می یابد.

وی در خصوص اینکه چه کسانی می توانند در شرایط اضطرار از درب منزل خودور خارج کنند، بیان داشت: فقط کسانی می توانند از درب منزل خارج شوند و تردد کنند که بیست روز رایگانی که در هر فصل در اختیار دارند را داشته و در واقع هنوز از اعتبار ۲۰ روزه آنان باقی مانده باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: به این ترتیب چنانچه راننده ای از ۲۰ روز اعتبار خود استفاده کرده باشد و بعد از آن بخواهد با پرداخت عوارض در سطح شهر تردد کند، به طور قطع در شرایط اضطرار اجازه تردد در شهر را با پرداخت عوارض نخواهد داشت و فقط کسانی می توانند در سطح شهر تردد کنند که ۲۰ روز رایگان را در هر فصل داشته باشند.

وی همچنین از شهروندان خواست که دیگر از عبارت طرح زوج و فرد استفاده نکنند چرا که دیگر طرحی به نام زوج و فرد در شهر تهران وجود ندارد و طرح با نام «طرح کاهش آلودگی هوا» شناخته می شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید مجدد بر اینکه تنها کسانی می توانند در شرایط اضطرار در سطح شهر تهران تردد کنند که از ۲۰ روز اعتبار فصلی آنها باقی مانده باشد، گفت: در طرح کاهش آلودگی هوا که همان حلقه دوم است، در شرایط اضطرار که طرح کاهش آلودگی هوا از درب منازل شروع می شود، تنها باید ۲۰ روز اعتبار فصلی وجود داشته باشد در غیر این صورت حتی با پرداخت عوارض نیز نمی توان از خودرو استفاده کرد.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها