رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 475269

کاهش فرزندآوری تهدید جدی برای کشور

ساعت 24-امام جمعه یزد، کاهش فرزندآوری را تهدید جدی برای کشور خواند و گفت: مردم باید بدانند اگر نرخ رشد جمعیت به همین شکل پیش برود، ۳۰ سال دیگر کشوری سالمند خواهیم داشت.

style="text-align:justify">آیت الله محمدرضا ناصری، بعدازظهر سه شنبه در دیدار با مدیرکل ثبت احوال استان یزد به مناسبت سالروز تأسیس ثبت احوال اظهار داشت: یکی از رویدادهای مهمی که در ثبت احوال اتفاق می‌افتد، صدور شناسنامه و ثبت اسامی مختلف برای نوزادان است که این مهم باید با درایت انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب نام نیکو برای فرزندان از حقوقی است که برای فرزندان تعیین شده است، افزود: والدین باید در این زمینه در پیشگاه خداوند و نسبت به حق فرزندان خود پاسخگو باشند.

ناصری با اشاره به اینکه اسامی بی معنا و مفهوم در کشور ما رایج شده است، عنوان کرد: ارائه مشاوره به والدین برای انتخاب نام نیکو برای فرزندانشان ضروری به نظر می‌رسد.

امام جمعه یزد بیان کرد: همچنین شایسته است ثبت احوال یک بانک اطلاعاتی کامل از اسامی دارای معنا و مفهوم تهیه کرده و در اختیار مردم قرار دهد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در جامعه امروز یک تهدید جدی به شمار می‌رود، اظهار داشت: کاهش فرزندآوری از مواردی است که توسط دشمن در کشور ما دنبال می‌شود در حالی که این یک تهدید جدی است و باید با آن مقابله کرد.

وی با بیان اینکه در روایات و آیات تاکید شده که خداوند رزق و روزی فرزندان را می‌دهد و والدین نباید نگران این موضوع باشند، تاکید کرد: کشور ما در حال تبدیل شدن به یک کشور سالمند است و باید نسبت به این مسئله آگاه باشیم و مردم را هوشیار کنیم.

امام جمعه یزد افزود: اداره کل ثبت احوال باید به صورت ویژه در ارتباط با مسائل فرهنگی و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف از جمله کاهش سن ازدواج، افزایش فرزندآوری و موارد مختلفی از این قبیل فعالیت‌های مختلفی انجام دهند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها