رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 475434

پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون مشخص شدند

ساعت 24 - براساس نظرسنجی جدید سازمان صداوسیما، ۹/۸۱ درصد از مردم سراسر کشور بیننده برنامه‌های تلویزیون بوده‌اند.

style="text-align: justify;">امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

اعلام نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه‌ملی

بر اساس نظرسنجی آذرماه مرکز تحقیقات رسانه‌ملی درباره پرمخاطب‌ترین برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما، از میان 10 برنامه اول سیما به لحاظ فراوانی مخاطب، شبکه سه با چهار برنامه در صدر ایستاد و شبکه‌های یک و نسیم هرکدام با دو برنامه و شبکه‌های پنج و مستند هم هرکدام با یک برنامه در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

10 برنامه پرمخاطب شبکه‌های مختلف سیما به این شرح است:

1- اعجوبه‌ها از شبکه سه سیما با 7/ 29 درصد مخاطب و رضایت 7/ 76 درصد

2-سمت خدا از شبکه سه سیما با 2 /26 درصد مخاطب و رضایت 7 /93 درصد

3-به خانه برمی‌گردیم شبکه پنج با 5/25 درصد مخاطب و رضایت 7 /89 درصد

4- مستند حیات‌وحش شبکه مستند با 3 /23 درصد مخاطب و رضایت 7 /76 درصد

5-مسابقه دستپخت شبکه یک سیما با 4 /20 درصد مخاطب و رضایت 9 /83 درصد

6-فوتبال برتر شبکه سه سیما با 1 /20 درصد مخاطب و رضایت 8 /82 درصد

7- مسابقه میدون شبکه سه سیما با 8 /17 درصد مخاطب و رضایت 75 درصد

8- ویتامین خ شبکه نسیم سیما با 2 /17 درصد مخاطب و رضایت 7/87 درصد

9- چهل تیکه شبکه نسیم سیما با 7 /16 درصد مخاطب و رضایت 2 /93 درصد

10-سیمای خانواده شبکه یک سیما با 6 /16 درصد مخاطب و رضایت 8/83 درصد

10-آفتاب شرقی شبکه یک سیما با 6 /16 درصد مخاطب و رضایت 2 /82 درصد

بر اساس این نظرسنجی 9/ 81 درصد از مردم سراسر کشور بیننده برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران اعم از سریال، فیلم سینمایی، مسابقه، سخنرانی، گفتگو محور، ورزشی و اخبار بوده‌اند و 7/ 64 درصد مردم نیز بیننده حداقل یکی از برنامه‌های در حال پخش از شبکه‌های مختلف سیما بوده‌اند.

نظرسنجی آذرماه 98 مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما همچنین نشان می‌دهد که شبکه سه با 6 برنامه بالای 10 درصد، شبکه‌های یک و نسیم هرکدام با پنج برنامه بالای 10 درصد و شبکه ورزش هم با سه برنامه بالای 10 درصد بیشترین برنامه‌های پرمخاطب را در خود جای‌ داده‌اند.

بر این اساس برنامه‌های بالای 10 درصد شبکه‌های مختلف سیما به شرح ذیل است:

شبکه یک سیما:

1- مسابقه دستپخت با 4 /20 درصد مخاطب و رضایت 9 /83 درصد

2- سیمای خانواده با 6/16 درصد مخاطب و رضایت 8 /83 درصد

3- آفتاب شرقی با 6/16 درصد مخاطب و رضایت 2 /82 درصد

4- فرمول یک با 2 /11 درصد مخاطب و رضایت 8 /83 درصد

5- صبح بخیرایران با 5 /10 درصد مخاطب و رضایت 3 /81 درصد

شبکه دو سیما:

1- هزار راه نرفته با 4 /12 درصد مخاطب و رضایت 3 /85 درصد

2-زنده‌باد زندگی با 2/10 درصد مخاطب و رضایت 3 /90 درصد

شبکه سه سیما:

1-اعجوبه‌ها با 7 /29 درصد مخاطب و رضایت 7 /76 درصد

2-سمت خدا با 2 /26 درصد مخاطب و رضایت 7 /93 درصد

3-فوتبال برتر با 1 /20 درصد مخاطب و رضایت 8 /82 درصد

4-مسابقه میدون با 8 /17 درصد مخاطب و رضایت 75 درصد

5-سلام صبح بخیر با 5 /10 درصد مخاطب و رضایت 9 /85 درصد

6-طبیب با 2 /10 درصد مخاطب و رضایت 3/90 درصد

شبکه پنج سیما:

به خانه برمی‌گردیم با 5 /25 درصد مخاطب و رضایت 7/89 درصد

شبکه مستند:

مستند حیات‌وحش با 3/23 درصد مخاطب و رضایت 7 /76 درصد

شبکه نسیم:

1-ویتامین خ با 2 /17 درصد مخاطب و رضایت 7 /87 درصد

2- چهل تیکه با 7/16 درصد مخاطب و رضایت 2/93 درصد

3- دست فرمون با 9 /15 درصد مخاطب و رضایت 6 /77 درصد

4- نسیم آوا با 6 /12 درصد مخاطب و رضایت 3 /85 درصد

5- مسابقه بی کرایه با 4 /10 درصد مخاطب و رضایت 2 /92 درصد

شبکه سلامت:

مادر، کودک، تندرستی با 2 /10 درصد و رضایت 5 /90 درصد

شبکه قرآن و معارف سیما:

یاد خدا با حدود 10 درصد مخاطب و رضایت 8 /90 درصد

شبکه ورزش:

1-فوتبال 120 با 7 /10 درصد مخاطب و رضایت 3 /89 درصد

2- شب‌های فوتبالی با 2 /10 درصد مخاطب و رضایت 8/89 درصد

3- ویدئوچک با حدود 10 درصد مخاطب و رضایت 9 /90 درصد

شبکه آموزش:

دکتر سلام با 6/12 درصد مخاطب و رضایت 4 /87 درصد

تغییر ساعت پخش «فوتبال 120»

برنامه "فوتبال 120" پنجشنبه (پنجم دی ماه) به دلیل پخش زنده بازی (لسترسیتی ـ لیورپول) ساعت 21:30 از شبکه ورزش پخش خواهد شد. این برنامه با اجرای حمید محمدی به بررسی اخبار، نتایج و حاشیه‌های جذاب فوتبال در جهان در ایام برگزاری مسابقات باشگاهی و ملی مهم در جهان می‌پردازد.

"فوتبال 120" علاوه بر پخش کلیه گل‌های مسابقات معتبر فوتبال در اروپا و جهان، به تحلیل اتفاقات و اخبار مرتبط با فوتبال در جهان اختصاص دارد.

ویژه‌برنامه سه‌ساعته شبکه چهار برای خورشید گرفتگی

مجله نجوم «راهنمای مسافران کهکشان» با ویژه‌برنامه سه‌ساعته به صورت زنده خورشید گرفتگی 5 دی ماه را پوشش می دهد.

مریم نیکان‌لو ـ تهیه‌کننده «راهنمای مسافران کهکشان» ـ گفت: تیم «راهنمای مسافران کهکشان» برای رصد و پوشش خورشید گرفتگی روز پنجشنبه به جزیره کیش سفر کرده و قرار است در یک ویژه برنامه زنده سه‌ساعته مخاطبان در جریان جزئیات و اتفاقات این رخداد قرار گیرند.

نیکان‌لو گفت: ویژه‌برنامه زنده «ماه در میانه» از ساعت شش صبح روز پنجشنبه (5دی ماه) تا ساعت 9 از مرکز کیش با اجرای حافظ آهی و اسماعیل باستانی روی آنتن می رود. در این ویژه‌برنامه دکتر انسیه عرفانی استادیار دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دکتر محمد نیل فروشان مدرس المپیاد نجوم و اختر فیزیک و دکتر امیرمحمد گمینی استاد دانشگاه میهمانانی‌اند که مجریان برنامه درخصوص خورشید گرفتگی، چگونگی رخداد این پدیده و خورشیدگرفتگی های آینده با آنها گفت‌وگو می‌کنند.

نیکان لو افزود: چندین آیتم ویژه خورشید گرفتگی تولید شده است که در میان گفت‌وگوها پخش می‌شود.

خورشید گرفتگی حلقوی 5 دی‌ماه 1398 از ساعت 02:29 به وقت جهانی از شرق شبه جزیره عربستان آغاز می‌شود و ایران در منطقه‌ای از نیم سایه قرار دارد که خورشید به صورت گرفته طلوع کرده و منظره‌ای زیبا را در افق جنوب شرقی کشور رقم خواهد زد. این رخداد با کسوف جزئی در ساعت 5:59 به وقت ایران آغاز می‌شود و گرفت کلی در ساعت 7:04 خواهد بود، در میان همه مناطق جنوبی ایران جزیره کیش با 85.14 درصد گرفت خورشید، بهترین مکان برای رصد کسوف جزئی است. این خورشید گرفتگی در تمام پهنه ایران قبل از طلوع خورشید آغاز و خورشید به صورت گرفته طلوع خواهد کرد.

"راهنمای مسافران کهکشان" به تهیه‌کنندگی مریم نیکانلو محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که جمعه‌ها ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

"ماه در میانه" ساخته تیم "راهنمای مسافران کهکشان" است که قرار است به صورت ویژه‌برنامه زنده، خورشید گرفتگی صبح پنجشنبه را رصد کنند.

برنامه جشنواره کارآفرینی سیما

برنامه جشنواره کارآفرینی امروز میزبان "ابراهیم آسیایی فرد"، کارآفرین در زمینه تولید نشا و محصولات گلخانه ای است. این مهمان کارآفرین، جوانی است که در روستا به دنیا آمده و بدون رفتن به دانشگاه، برای بیش از400نفر در کشاورزی با فناوری بالا شغل ایجاد کرده است.

محمد علی نژاد، کارآفرین در زمینه ساخت اپلیکیشن" کالابین" از دیگر مهمان های برنامه امروز است که ساعت 15 بصورت زنده پخش می شود. در این اپلیکیشن علاقمندان می توانند خریدی آسان و سریع با این اپلیکیشن انجام دهند.

گفتنی است صندوق کارآفرینی امید هرماه مبلغ 2 میلیارد تومان به بهترین کارآفرینان شرکت کننده در جشنواره کارآفرینی سیما وام می‌دهد.

برنامه جشنواره کارآفرینی سیما کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی داود صالحی و اجرای کیاداود اسفندیاری و حمید پارسا شنبه تا چهارشنبه حدود ساعت 15 به صورت زنده پخش می‌شود.

مشکلات نابینایان سوژه «مدیر مسئول» شد

محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور مهمان قسمت بیست و سوم «مدیر مسئول» شد. حضور در اردوی تیم ملی گلبال و گفتگو پیرامون مشکلات نابینایان و کم بینایان کشور بخصوص ورزشکاران نابینا و کم بینا از بخشهای این قسمت از برنامه «مدیر مسئول» است.

گفت‌وگوی محمد دلاوری با رئیس رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور جمعه 6 دیماه ساعت 20 از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

"مدیر مسئول" که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا و اجرای محمد دلاوری تولید و پخش می‌شود، در هر قسمت سراغ یکی از مسئولان دستگاه‌های مختلف می‌رود و تلاش می‌کند پای آنان را به چالش‌های جدید و اتفاقات اجتماعی روز باز کند و با آنها در حوزه کاری و عملکردی‌شان بحث و تبادل نظر کند .

فصل جدید برنامه "سفرگرد" از فردا روی آنتن

رامین وطن‎دوست کارشناس خودرو پنجشنبه 5 دی، در فصل جدید "سفرگرد" از تجهیزات زمستانی برای خودرو می‌گوید. در بخش دیگر این برنامه اشکان بروج مدرس دانشگاه در رابطه با نقش استارت‌آپ‌ها در توسعه گردشگری و سفر ارزان با توجه به گران شدن بنزین و حتی سفر با دوچرخه، گفت‎وگو می‌کند.

برنامه "سفرگرد" به تهیه‎کنندگی مجید قره گوزلو پنجشنبه‌ها ساعت 14:15 از شبکه هفت سیما روی آنتن می‌رود.

افسانه‌ای از سرزمین چین در رادیو نمایش

در برنامه "افسون افسانه" این هفته، افسانه‌ای از سرزمین چین را به نام افسانه «سه برادر» می‌شنوید. این افسانه در سال‌های پایانی سلسله‌هان اتفاق می‌افتد که دولت مرکزی دچار فساد بسیار شده‌بود و شورش‌های زیادی مثل قیام دستار زردها، امپراطوری را به سوی نابودی پیش می‌برد. این افسانه حکایت سه برادر به نام‌های لیوبی، گوان‌یو و جانگ‌فی است که با هم پیمان وفاداری و همبستگی در برابر دشمن می‌بندند.

افسانه «سه برادر» را سهیلا خدادادی برای رادیو تنظیم کرده و مهرخ افضلی راوی آن است. در این برنامه مهدی طهماسبی، محمدرضا قلمبر، اکبر مولایی، علی اصغر دریایی به ایفای نقش پرداخته‌اند و بهرام سروری‌نژاد کارگردانی آن را بر عهده دارد.

برنامه "افسون افسانه" به تهیه‌کنندگی زهرا عبدالله‌زاده، صدابرداری محمدرضا محتشمی و افکتوری محمدرضا قبادی‌فر، ساعت 22:45 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

دیدار معاون حقوقی صداوسیما با معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری

معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس صدا و سیما بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

محمود حکمت نیا معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری در دیدار با حسن گروسی معاون حقوقی و امور مجلس صداوسیما بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه تأکید کرد.

در این دیدار بر لزوم همکاری در برگزاری همایش روز جهانی مالکیت فکری با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی، تأکید و مقرر شد: کمیته تخصصی مشترکی با موضوع بررسی اسناد سازمان‌های پخش و حقوق مرتبط در سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) راه‌اندازی و اقدامات لازم به عمل آید.

لزوم آشنایی عامه مردم و نخبگان با موضوعات مرتبط با مالکیت فکری و حقوق معنوی و طراحی رسانه ای برای این امر و مشارکت در گفتمان‌سازی مالکیت فکری در سطح کشوری از طریق رسانه ملی نیز دیگر محور توافق این دو چهره حقوقی رسانه ملی و وزارت دادگستری بود.

پخش سینمایی سلام بمبئی از آی‌فیلم

فیلم سینمایی "سلام بمبئی" پنجشنبه شب ساعت 22 برای آی‌فیلمی‌ها در سراسر کشور نمایش داده می‌شود، فیلم سینمایی «سلام بمبئی» با بازی محمدرضا گلزار پنجشنبه 5 دی، روی آنتن آی‌فیلم قرار می‌گیرد.

این فیلم در ژانر عاشقانه به کارگردانی و نویسندگی قربان محمدپور و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی ساخته شده و محصول مشترک ایران و هند در سال 1394 است. برنامه «سلام بمبئی» داستان آشنایی یک دختر هندی (دیا میرزا) و یک پسر ایرانی (محمدرضا گلزار) را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند....

بنیامین بهادری، گلشن گروور، بهروز چاهل، شایلی محمودی، دالیپ تاهیل و پونم دهلون دیگر بازیگران این فیلم سینمایی بوده‌اند. «سلام بمبئی» پنجشنبه 5 دی، ساعت 22 روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های 6 صبح و 2 بعدازظهر روز جمعه تکرار آن پخش می‎شود.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها