رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 477566

اوکراین: اطلاعات مهمی درباره بوئینگ ۷۳۷ داریم

ساعت24- وزیر امور خارجه اوکراین گفت که رییس جمهوری این کشور اطلاعات مهمی از آمریکا درباره سقوط هواپیمای خود در ایران دریافت کرده است.

سقوط هواپیمای ۷۰۷ بوئینگ در صفادشت کرج
style="text-align:right">وزیر امور خارجه اوکراین گفت که رییس جمهوری این کشور اطلاعات مهمی از آمریکا درباره سقوط هواپیمای خود در ایران دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «وادیم پریستایکو» وزیر امور خارجه اوکراین روز جمعه گفت: «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری این کشور امروز تماسی تلفنی با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره سقوط هواپیما در ایران داشته است.

به گفته پریستایکو، رییس جمهوری اوکراین پیش از این تماس تلفنی با نمایندگان دولت آمریکا دیدار داشته و "اطلاعات مهمی" درباره سقوط این هواپیما از آن‌ها دریافت کرده است که از سوی کارشناسان اوکراینی بررسی خواهد شد.

رییس جمهوری اوکراین پنجشنبه شب در پیامی ویدئویی از مردم کشورش خواست در مورد علت سقوط هواپیمای این کشور در ایران گمانه زنی‌نکنند و از تئوری‌های توطئه، نتیجه‌گیری‌های عجولانه و مطالب تایید نشده اجتناب کنند.

شایعاتی در مورد شلیک موشک به سمت هواپیمای مسافربری اوکراینی که بامداد چهارشنبه در حوالی تهران سقوط کرد، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. برخی کشورهای غربی نیز مدعی شدند که یک موشک به صورت اشتباهی به سمت این هواپیما شلیک شده است.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا نیز که در رویارویی نظامی با ایران پس از به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شکست تلخی را در عراق تجربه کرد، ادعای تازه‌ای را مبنی بر حمله موشکی ایران به هواپیمای مسافربری اوکراین مطرح کرده تا از طریق افزایش فشارها تهران را وادار به مذاکره کند.

سخنگوی دولت ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ سیستم عملیات روانی دولت آمریکا و همراهان آگاه و ناآگاه آنها با این دروغ‌پردازی‌ها بر زخم‌های جانکاه خانواده‌های داغدار نمک می‌پاشند.
عی ربیعی گفت : طبق قواعد بین المللی، سازمان هواپیمایی کشوری از کشوری که سانحه در آن رخ داده است (ایران)، کشوری که صادر کننده گواهینامه صلاحیت پرواز است (اوکراین)، مالک هوایپما (اوکراین)، کارخانه سازنده هواپیما (بوئینگ) و کارخانه سازنده موتور هواپیما (فرانسه) می‌توانند در فرایند تحقیق شرکت کنند. هم اکنون نماینده کشور اوکراین در ایران حضور دارد. ما از شرکت بوئینگ نیز می‌خواهیم نماینده خود را برای مشارکت در فرایند بررسی جعبه سیاه اعزام نمایند.

علی عابدزاده‌ رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز با بیان اینکه آتش بیش از یک دقیقه در هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی بوده است و قبل از سقوط، شاهدان آتش را دیده‌اند و اگر اصابت موشک بود هواپیما منهدم می‌شد، تاکید کرد: امکان انفجار این هواپیما بر اثر شلیک موشک از لحاظ فنی وجود ندارد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹ سرنشین که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش‌سوزی سقوط کرد.

در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها