رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478175

وزیر دفاع انگلیس: به دنبال تحریک ایران نیستیم

ساعت24-وزیر دفاع انگلیس مدعی شد که کشتی‌های جنگی انگلیس مستقر در تنگه هرمز قصد تحریک ایران را ندارند و عملیات آن‌ها تنها برای «تردد امن» کشتی‌هاست.

وزیر دفاع انگلیس گفت که دلیل استقرار کشتی‌های جنگی بیشتر در خلیج فارس تمرکز بر تردد آزاد در آب‌های منطقه است و لندن به دنبال تحریک ایران نیست.

به نوشته وبگاه «پلی موث»، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس این هفته در جریان نشستی در پارلمان انگلیس در مورد حضور کشتی‌های جنگی انگلیس در خلیج فارس، گفت: «اینک در خلیج فارس ما ناوچه‌های "اچ‌ام‌اس دیفندر" و "اچ‌ا‌ساس مونروز " را داریم. ما یک کشتی کمکی مجهز به بالگرد و تعدادی کشتی مین‌یاب داریم. ما تجهیزات دریایی بسیاری در منطقه داریم و با متحدان و کشورهای عرب خلیج [فارس] در منطقه همکاری کرده و نشست‌های مشترک برای استفاده حداکثری از تجهیزات برگزار می‌کنیم.»

وی در ادامه افزود: «اینک بر این موضوع تمرکز داریم که در خط ساحلی ایران را تحریک نکنیم و در عین حال از حفظ حقوق بین المللی آزادی ناوبری اطمینان حاصل کرده به نحوی‌که کشتی‌هایی که برای اقتصاد ما حیاتی هستند، تهدید و ربوده نشوند.»

وزیر دفاع انگلیس در روزهای گذشته به بهانه افزایش تنش با ایران، ازعملیات مجدد همراهی کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز خبر داده بود

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها