رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478409

پاسخ چمران به یک سوال؛ سخنگوی شورای ائتلاف ردصلاحیت شده؟/ اصلاح‌طلبان نیروهای ناشناس زیادی دارند/ سروری: قهر با انتخابات فیگور و ژست سیاسی است

ساعت24- دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مراحل نهایی خود را می‌گذارند.

پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلام، درباره آخرین وضعیت لیست انتخاباتی این شورا اظهار کرد: نزدیک شروع فعالیت‌های انتخاباتی است و شاهد تکاپو و تحرک جدی همه احزاب و گروه‌ها برای بستن لیست‌های انتخاباتی هستیم.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: وضعیت افرادی که تأیید صلاحیت نشده‌اند تا چند روز آینده مشخص می‌شود. اینکه بیان می‌شود برخی با انتخابات قهر هستند بیشتر فیگور و ژست سیاسی است تا قیمت خود را بالا ببرند. امروز همه گروه‌ها و جریانات به این نتیجه رسیده‌اند که جمهوری اسلامی نظامی نیست که با تحریم تضعیف شود.

سروری گفت: برخی تلاش می‌کنند افکار عمومی را تحت تأثیر بازی‌های سیاسی خود قرار دهند، اما آنها به خوبی می‌دانند که تنها راه موفقیت‌شان از صندوق‌های رأی می‌گذرد. سابقه انتخاباتی کشور نشان داده مردم فارغ از تحریم و تأییدها حضور خود را در انتخابات تعیین می‌کنند. مردم علی‌رغم همه انتقادها و اعتراض‌هایی که به رفتار مسئولان دارند راه اصلاح ناکارآمدی را در صندوق‌های رأی می‌بینند.

سروری اظهار کرد: لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مراحل نهایی خود را می‌گذارند. لیستی که در فضای مجازی به عنوان لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی منتشر شده جعلی است. شورا رئیس و سخنگو دارد و هر زمانی که لیست قطعی شود از سوی آنها اعلام خواهد شد.

عدم تأیید صلاحیت سخنگوی ائتلاف صحت ندارد

مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، درباره اعلام نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مورد نقد قرار گرفتن رئیس جمهور و اصلاح طلبان گفت: آقایان جنتی و کدخدایی به این صحبت ها جواب دادند و گفتند «هیچ فرقی برای شورای نگهبان نداشته و از هر دو جناح در میان رد و تأییدصلاحیت شدگان حضور دارند». راست هم می گویند، چون می بینیم نمایندگانی که مواضع شان در مجلس مشخص بوده، تأیید صلاحیت نشدند. افراد مشهور و شناخته و فعالان دانشجویی تأیید یا احراز صلاحیت نشدند، این وضعیت در هر دو جناح است.

بنابر گزارش نامه نیوز، وی در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان می گویند «توانایی بستن یک لیست قوی را ندارند و کار اصولگرایان برای راهیابی به مجلس و کسب کرسی های پارلمان خیلی راحت است»، آیا این طور است؟گفت: خیر، این طور نیست. آنها نیروهای زیادی را آماده کردند، نیروهایی که ناشناس هستند و در فهرست قرار می گیرند. وقتی کسی مشکل دارد، تأیید صلاحیت نمی شود.

چمران درباره شائبه ایجاد شده درباره‌ی رد صلاحیت شدن سخنگوی ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: اولا چه کسی گفته که سخنگوی ائتلاف تأییدصلاحیت نشده است؟ خیر چنین مسئله ای نبوده است. در عین حال امکان دارد مسئله ای پیش آید و افراد بروند و آنجا مدرکی بخواهند و آنها نیز مدارک خودشان را بدهند. در مجموع سخنگوی ائتلاف کارش را دارد انجام می دهد و این طور نبوده که تأیید نشود. ضمن آنکه ما از قبل پیش بینی هایی کردیم تعدادی را به عنوان رزرو داریم بنابراین مشکلی پیش نمی آید.

وی درباره برگزاری مجمع عمومی نیروهای اصولگرا و انقلابی در تهران گفت: این جمعه برگزار نمی شود. مجمع عمومی نیروهای انقلابی هفته آینده به طور مجازی برقرار خواهد بود چون نمی شود چند هزار نفر را یک جا جمع کرد تا به افراد رأی دهند بنابراین هفته آینده ساعات خاصی تعیین و در قالب یک سیستم حساب شده و دقیق نظرات اخذ خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها