رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478418

تیراندازی در دادگاه «سیبری» دو کشته و زخمی برجای گذاشت

ساعت24-یک عامل مسلح داخل سالن یک دادگاه کیفری در «سیبری» روسیه شروع به تیراندازی کرد و یک نفر را کشت و یک نفر دیگر را نیز به شدت زخمی کرد.

یک فرد مسلح داخل سالن یک دادگاه کیفری در شهر «نووکوزنتسک» واقع در جنوب غربی «سیبری» روسیه شروع به تیراندازی کرد که در نتیجه آن یک نفر جان خود را از دست داد و یک زن نیز به شدت زخمی شد.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»،‌ یکی از نیروهای امنیتی شهر نووکوزنتسک به خبرگزاری روسی «تاس» گفت که حادثه تیراندازی در سالن دادگاه صبح امروز (پنجشنبه) ساعت 09:20 به وقت محلی (05:55 صبح پنجشنبه به وقت تهران) به وقوع پیوست.

طبق این گزارش، عامل مسلح در همان سالن دادگاه بازداشت و به حبس منتقل شد. یکی از کارکنان دادگاه که در پی ضربه ناشی از شلیک گلوله زخمی شده بود، جان خود را در مسیر انتقال به بیمارستان از دست داد.

یک وکیل خانم نیز از ناحیه پا و صورت به شدت زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است و پزشکان وضعیت جسمانی وی را وخیم اعلام کرده‌اند.

طبق گزارش راشاتودی، اطلاعات متناقضی در خصوص هویت عامل مسلح این حادثه وجود دارد و برخی گزارش‌های تأیید نشده حاکی از آن است که عامل حمله احتمالاً فرد متهم بوده که در میانه جلسه دادگاه، سالن را ترک می‌کند و با اسلحه‌ای که در خودرویش بوده به دادگاه بازمی‌گردد.

یکی از نیروهای امنیتی به تاس گفت، وقتی عامل حمله مجدداً وارد ساختمان دادگاه می‌شود، به یک سلاح مرگبار مجهز بوده است و زمانیکه یکی از کارکنان دادگاه تلاش می‌کند، این فرد را متوقف کند، مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و جانش را از دست می‌دهد. عامل مسلح سپس وارد سالن دادگاه شده و به یک فرد دیگر که ظاهراً وکیل مدافع بوده تیراندازی می‌کند.

با اینحال، یک منفع دیگر که در جریان تحقیقات این پرونده قرار داشته به خبرگزاری روسی «اینترفکس» می‌گوید که عامل تیراندازی در حقیقت قربانی یک پرونده جنایی بوده است.

این منبع اینگونه گفت: «تحقیقات اولیه نشان می‌داد که عامل مسلح، یکی از قربانیان در یک پرونده جنایی است که دادگاه برایش جلسه استماع برگزار کرده بود و زنی که در این حادثه زخمی شده بود نیز شاهد ماجرا بوده است».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها