رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478483

کانادا: کشورهای دیگر همکاری ایران را میسنجند

ساعت 24 -وزیرخارجه کانادا در جریان نشست خبری در ارتباط با سقوط هواپیمای اوکراینی از همکاری ایران در تحقیقات پیرامون این حادثه خبر داد.

style="text-align:justify">به نقل از رویترز، «فرانسوا فیلیپ شامپاین»، وزیر خارجه کانادا در جریان نشست وزرای خارجه ۵ کشور درباره سقوط هواپیمای اوکراین از ادامه تحقیقات درباره این حادثه خبر داد.

این نشست خبری پس از جلسه مشترک ۵ کشور مرتبط با سقوط هواپیمایی اوکراینی برگزار شده بود که سفارت کانادا در لندن میزبان این نشست بود.

در این نشست وزیرخارجه کانادا اعلام کرد که تا الان شاهد همکاری ایران بوده‌ایم و در ادامه نیز خوستار ادامه همین همکاری هستیم.

شامپاین با طرح این درخواست که کشورش خواستار اجرای عدالت است، اولین کار را در حال حاضر همکاری برای شناسایی اجساد عنوان کرد و خواستار ادامه همکاری‌ها برای تکمیل فرایند شناسایی اجساد براساس استانداردهای بین‌المللی شد.

وزیرخارجه کانادا در ادامه بر همکاری‌ها در ایران در ارتباط با خدمات کنسولی تاکید کرد و در ارتباط با بازگرداندن اجساد، این موضوع را مرتبط با کشورهای متعلق به قربانیان دانست و آن را به همکاری دیگر کشورهای مرتبط منوط کرد.

به گفتته شامپاین، دولت ایران مسئولیت کامل حادثه را پذیرفته و این یک گام بسیار خوب و قابل توجه از سوی تهران است.

وزیرخارجه کانادا در عین حال تحقیقات کامل پیرامون حادثه را یک فرایند طولانی مدت عنوان کرد و باردیگر بر نیاز کشورش به همکاری با ایران تاکید کرد.

کانادا: کشورهای دیگر همکاری ایران را می‌سنجند

وزیر امور خارجه کانادا با خانواده جانباختگان پرواز تهران - کی‌یف ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از نشنال پست، فرانسوا فیلیپ شامپانی - وزیر امور خارجه آمریکا - روز پنجشنبه اعلام کرد کشورهایی که شهروندانشان در حادثه هوایی (سقوط هواپیمای اوکراینی) جان باخته‌اند به طور روزانه همکاری‌ ایران را می‌سنجند.

وی همچنین در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که قبول مسئولیت این حادثه برای ایران تبعاتی به همراه خواهد داشت.

شامپانی همچنین در توئیتر با اشاره به مراسم صبح امروز برای ادای احترام به جانباختگان این حادثه، اعلام کرد که فکرش با خانواده و عزیزان جانباختگان، همراه است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها