رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478545

اعتراضات جدید در فرانسه علیه قانون بازنشستگی

ساعت 24 -مخالفان اصلاحات بازنشستگی پیشنهادی دولت فرانسه مجددا با تظاهرات در پاریس و دیگر شهرهای این کشور طی روز پنجشنبه بار دیگر اعتراض خود را به این اصلاحت مناقشه برانگیز اعلام کردند.

style="text-align:justify">روز پنجشنبه مصادف با روز چهل و سومین اعتصاباتی بود که بار دیگر باعث به وجود آمدن اختلالات گسترده در بخش راه آهن و حمل و نقل عمومی فرانسه شد.

همچنین در این تظاهرات با فراخوان اتحادیه‌های تجاری کارمندان بخش راه آهن و مترو معلمان و دیگر گروه‌ها نیز به خیابان‌های پایتخت فرانسه آمدند تا از دولت این کشور بخواهند اصلاحات پیشنهادی نظام بازنشستگی این کشور را لغو کند.

نیروهای پلیس فرانسه حضور گسترده‌ای در حاشیه تظاهرات داشتند اما عمده راهپیمایی در جنوب شهر فرانسه به صورت آرام برگزار شد و تعداد معترضان در مقایسه با راهپیمایی‌های قبلی کمتر بود.

وزارت کشور فرانسه تعداد راهپیمایان در پایتخت را ۲۳ هزار تن و مجموع شرکت کنندگان در تظاهرات در سراسر فرانسه را ۱۸۷ هزار تن برآورد کرد. هر چند که رقم سراسری اعلام شده از سوی اتحادیه‌ها ۲۵۰ هزار تن بوده است.

فیلیپ مارتینز، رهبر اتحادیه چپ افراطی موسوم به "سی‌جی‌تی" گفت: عزم معترضان همچنان به اندازه ابتدای اعتصابات در تاریخ ۵ دسامبر بزرگ است.

او گفت: این هیچ وقت برای دولت دیر نخواهد بود که از موضعش عقب نشینی کند.

اتحادیه‌های کارگری گفتند هنوز به رغم تصمیم چند روز پیش دولت فرانسه برای معلق ساختن بند مناقشه برانگیز افزایش سن بازنشستگی از طرح اصلاحات رضایت ندارند.

عمده آنها خواستار آن هستند که دولت فرانسه چند مورد از تغییرات جنجالی دیگر را نیز که باعث افزایش طول کار آنها با پول کمتر می‌شود لغو کند.

تا چند روز دیگر قرار است یک سری قوانین برای معرفی بخش‌های دیگری از اصلاحات بازنشستگی دولت فرانسه در یک نشست کابینه معرفی شوند و بعد از آن جلسات بحث سه ماهه‌ای با اتحادیه‌ها در خصوص نظام بازنشستگی جدید و تامین مالی آن از جمله با افزایش مالیات انجام خواهد شد.

طی هفته‌های گذشته اعتصابات و اعتراضات به این اصلاحات باعث به وجود آمدن اختلال گسترده در سیستم حمل و نقل عمومی و مدارس و بیمارستان‌ها و دادگاه‌ها و دیگر بخش‌ها در فرانسه شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها