رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478684

گلایه‌های صریح مولاوردی و موسوی لاری از شورای نگهبان: قضاوت افکار عمومی اصلاً و ابداً برایتان اهمیت ندارد؟/حذف چهره ها اتفاق خطرناکی است

ساعت24-شهیندخت مولاوردی گفت که فرایند طوری است که گویی برای بخشی از سیستم اصلاً و ابداً اهمیت ندارد افکار عمومی چه قضاوتی درباره کارهایش می‌کنند که باید گفت این پدیده‌ای خطرناک است.

شهیندخت مولاوردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به رد صلاحیت‌های گسترده چهره‌های اصلاح‌طلب توسط شورای نگهبان اظهار داشت:‌ متاسفانه شورای نگهبان مثل سنوات گذشته اقدام به رد صلاحیت گسترده چهره‌های اصلاح‌طلب کرد تا کشور در شرایطی که به انسجام و یکصدایی احتیاج دارد به استقبال انتخابات مجلس برود.

معاون اسبق رئیس‌جمهوری در ادامه سخنانش گفت: در شرایط فعلی هنوز درباره چگونگی ورود جریان اصلاحات به انتخابات مجلس یازدهم حرف و حدیث‌هایی مطرح می‌شود. چیزی که تا امروز مشخص است، این است که شورای عالی در انتظار نتیجه تعیین صلاحیت‌های شهرهای دیگر است تا با مشخص شدن نتیجه نهایی موضع نهایی اعلام شود. البته اعضای شورای عالی شدیداً به رویکرد یک‌جانبه‌گرای شورای نگهبان اعتراض داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره آرایش انتخاباتی توضیح داد: سالی که نکوست از بهارش پیداست. تلاش‌هایی که برای یکدست کردن مجلس بعدی شروع شده است در واقع نشان می‌دهد دیگر قرار است مجلس به جای عصاره ملت عصاره جناح‌های سیاسی باشد. این برخورد در شرایطی صورت می‌گیرد که با توجه به اتفاقات خاص چند وقت اخیر و تبعات نگران‌کننده تحریم‌،‌ توقع می‌رفت اعضای شورای نگهبان این‌ بار رفتاری اصلاح‌شده از خود نشان دهند.

او افزود: اصلاح‌طلبان هیچ‌وقت قطع امید نمی‌کنند. اما شورای نگهبان با این روش فضای ناامیدکننده و فاقد اعتماد عمومی را تشدید کرد. به همین دلیل جای تعجب است که چطور چنین عملکردی از خود نشان می‌دهند. فرایند طوری است که گویی برای بخشی از سیستم اصلاً و ابداً اهمیت ندارد افکار عمومی چه قضاوتی درباره کارهایش می‌کنند که باید گفت این پدیده‌ای خطرناک است.

حذف چهره‌ها اتفاق خطرناکی برای امروز و فردای ایران است

همچنین برنا نوشت؛

سید عبدالواحد موسوی لاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در ارتباط با «عملکرد شورای نگهبان در تائید و ردصلاحیت نمایندگان» گفت: تا جایی که به ما گزارش شده در اکثر استان‌ها چهره‌های بسیار ارزشمند را از گردونه رقابت خارج و فضای انتخابات را به فضای حذف چهره‌ها، تبدیل کرده اند. این اتفاق خطرناکی برای امروز و فردای ایران است.

او در ادامه در ارتباط با حضور مردم در انتخابات اینگونه بیان کرد: مردم قاعدتا به حوزه‌ای نگاه می‌کنند که فرد مطلوب و مورد تائیدشان در لیست باشد تا رای بدهند، در غیر این صورت در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

موسوی لاری مجلس یازدهم را اینگونه توصیف کرد: سالی که نکوست از بهارش پیداست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها