رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478746

خبرگزاری ایتالیایی: ترور قاسم سلیمانی نشانه سرکش شدن دولت آمریکا است

ساعت 24-یک خبرگزاری ایتالیایی دولت آمریکا را به دلیل ترور سردار سلیمانی دولتی سرکش خوانده و افزود وقاحت و بی‌فکری اقدام آمریکا همه، البته به جز رژیم صهیونیستی را در جهان بهت‌زده کرد.

style="text-align:justify">یک خبرگزاری ایتالیایی در گزارشی درباره ترور سردار قاسم سلیمانی نوشته است که این اقدام، تازه‌ترین گام آمریکا در جهت تضعیف هنجارهای بین‌المللی و تبدیل واشنگتن به دولتی سرکش است.

مارکو آمبروگی، نویسنده خبرگزاری ایتالیایی اِی‌جی‌آی در گزارشی با بیان اینکه دولت آمریکا با بی‌ملاحظه‌گی سردار سلیمانی را فردی تروریست خوانده، نوشته است: «واقعیت این است که او در اغلب بخش‌های خاورمیانه، به درست یا غلط، چهره‌ای قهرمان به شمار می‌آمد که به دلیل ویژگی‌هایی که به او نسبت داده شده بود، حتی از سوی دشمنانش هم مورد احترام بود.»

نویسنده ایتالیایی با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی و نبوغ نظامی وی، نوشته است که وی در ایران یک قهرمان ملی بود که می‌توانست فقیر و غنی، مؤمنین و غیرمؤمنین و حامیان مخالفان نظام ایران را متحد کند.

مارکو آمبروگی با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره با پروازهای عادی مسافری سفرهایش را انجام می‌داد با این حال حتی اسرائیل هم جرأت نکرده بود که وی را هدف قرار دهد، نوشته است: وقاحت و بی‌فکری اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی همه، البته به جز اسرائیل، را در جهان بهت‌زده کرد. اما آنچه بیش از همه برای اروپایی‌ها مایه نگرانی است، این است که کشوری زمانی الگوی مدل غربی بوده، در حال تبدیل به یک دولت سرکش است که منافع خود را به کنوانسیون‌ها و قواعد بین‌المللی ترجیح می‌دهد. قدرت نظامی و اقتصادی آمریکا دیگر ابزاری برای یک رهبری مسئولانه نیست، بلکه به ابزاری برای پشتیبانی از رفتاری قلدرمآبانه بدل شده‌اند.

وی افزود تصمیم به ترور سردار سلیمانی توسط گروهی کوچک از مقام‌های کاخ سفید و در حالی اتخاذ شده است که آمریکا با ایران در حال جنگ نبوده و ترور هم در کشوری ثالث انجام گرفته است. وی با بیان اینکه مقام‌های کنگره از این تصمیم بی‌اطلاع بودند، اعلام کرد: «روشن است که به کشورهای متحد آمریکا هم اطلاع‌رسانی نشده بود.»

نویسنده ایتالیایی اعلام کرد بعد از حوادث یازده سپتامبر ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی نیویورک، اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا برای انجام حملاتی از این دست چنان افزایش یافته که حتی افرادی چون ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین هم تا این حد برای انجام حملات علیه کشورهای دیگر اختیار ندارند.

همین امر موجب شده تا آنطور که روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش داده، ترامپ در شرایطی عصبی و در واکنش به اعتراضات در برابر سفارت آمریکا در بغداد، دستور انجام ترور سردار سلیمانی را صادر کند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها