رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 478785

عروس خاورمیانه آرام گرفت

ساعت 24-در پی موجی از درگیری‌های خشونت‌آمیز بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی به دلیل اختلافات بر سر تشکیل دولت،‌ آرامش شکننده‌ای در بیروت برقرار شده است.

به گزارش سایت العهد لبنان، موج اعتراضات با ورود به ماه چهارم در لبنان روندی بی‌سابقه را طی می‌کند به طوریکه ده‌ها زخمی در میان دو طرف (نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان) برجای گذاشته و گروه‌های سیاسی ناتوان از آرام کردن خیابان‌ها هستند.

بعد از استقرار نیروهای پلیس و ارتش آرامش به بیروت بازگشته است. درگیری‌های شدیدی از ساعت چهار بعد از ظهر روز شنبه در مرکز بیروت، منطقه تجاری این شهر، میدان النجمه؛‌ جایی که مقر پارلمان لبنان در آنجا قرار دارد و همچنین در دو میدان الشهدا و ریاض الصلح، منطقه الصیفی و پل فواد شهاب درگرفت که بالاخره نیروهای امنیتی با حمایت ارتش لبنان اوضاع را کنترل کردند و درگیری‌های گسترده در حد درگیری‌های محدود و پراکنده فروکش کرد.

نیروهای امنیتی نیز بعد از اینکه تظاهرکنندگان پرتاب کوکتل مولوتف و سنگ را به سمت نیروهای امنیتی متوقف کردند، دست از شلیک گاز اشک آور برداشتند. نیروهای ارتش، نیروهای امنیتی و پلیس به گشت زنی با خودروهای زرهی در کل سطح مناطق بیروت به خصوص در مناطق شاهد تنش پرداختند.

وضعیت مناطق مرکز بیروت شبیه وضعیت ویرانی پس از جنگ است، خیابان‌ها پر از سنگ شده، آثار ویرانی گسترده و آتش سوزی و استفاده از بمب‌های اشک آور به وفور دیده می‌شود، تعدادی درختان کنده، بنرهای سطح شهر پاره، علائم راهنمایی و رانندگی تخریب و ویترین بسیاری از مغازه‌ها و موسسات شکسته و به خودروهای شهروندان آسیب‌های جدی وارد شده است.

صلیب سرخ لبنان تعداد کسانی را که برای مداوا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند را بیش از ۱۶۵ تن اعلام کرد.

در این راستا میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان از فرماندهان ارتش و نیروهای امنیتی خواست آرامش را به بیروت بازگردانند.

سعد حریری، نخست وزیر موقت لبنان نیز گفت، صحنه درگیری‌ها صحنه‌ای رد شده و مشکوک است.

نخست وزیر موقت لبنان در توییتر نوشت: درگیری‌ها،‌ آتش زدن‌ها و اقدامات خرابکارانه در مرکز بیروت صحنه‌ای جنون آمیز و مشکوک و رد شده است که صلح داخلی را تهدید می‌کند و عواقب خطرناکی دارد.

وی اضافه کرد: بیروت صحنه مزدوران و سیاست‌های برنامه‌ریزی شده برای نابودی تحرکات مسالمت‌آمیز مردمی نیست. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم بیروت به صحنه ویرانی‌، خرابکاری و خطوط تماس بازگردد و نیروهای امنیتی و نظامی باید به حمایت از پایتخت بپردازند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها