رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479008

انتقاد بی سابقه مدیر عامل بانک خاورمیانه

رفتارمالیاتی وزارت اقتصاد خیانت است

ساعت 24 - -پرویز عقیلی کرمانی یک بانکدار با سابقه ایرانی است که سابقه فعالیت او به قبل از انقلاب برمی گردد. این بانکدار ایرانی که هم اکنون مدیرعامل بانک خاورمیانه است که یک بانک حصوصی به حساب می اید و پیش از ان نیز مدیرعامل بانک کارآفرین بود به محتاط بودن اشتهاردارد و همیشه گونه ای سخن می گوید که از یک بانکدار انتظار می رود .

عقیلی

عقیلی کرمانی اما امروز در اتاق بازرگانی ایران به هردلیل که می تواند از فضای بحث های انجام شده نسبت به روزگار اقتصادایران بود با گفتار تند خود نسبت به رفتار و تصمیمهای وزارت اقتصاد درباره مالیات ستانی گفت " در شرایطی که اقتصاد کشور با رکود و تحریم مواجه است گرفتن مالیات بیشتر از بنگاههای اقتصادی از سوی وزارت اقتصاد خیانت است زیرا برخلاف تجربه اقتصادی سایر کشورها است" این بانکدار خصوصی تصریح کرد" وزارت اقتصاددستورداده است دفاتر بنگاهها را از 10 سال پیش تا امروز بررسی شود تا بتواند مالیالت بیشتری بگیردو این برانگیزه سرمایه گذاری در اقتصاد اثر منفی دارد درحالی که اکنون نیاز داریم بنگاهها سرمایه گذاری کنند. " او با تاکید براینکه نظام مالیاتی باید اصلاح شود اضافه کرد در زمان تحریم نباید مالیات را جایگزین نفت کنیم زیرا اقتصاد را خفه می کند. مهم ترین مسئله سرمایه گذاری است که اشتغال ایجاد می کند و باعث رونق می شود.

عقیلی کرمانی که درنشست شکل دهی آینده سیاست پولی و مالی اتاق بازرگانی ایران سخنرانی می کرد گفت : برای ایجاد بستر سالم توسعه اقتصادی برای کشور، اول شفافیت و گزارش دهی و افشاگری را اجباری کنیم؛ از درآمدهای نفتی تا تک تک صورت های مالی بانک ها و وزارتخانه ها؛ این موضوع در تمام دنیا هم مرسوم است. بنابراین برای مقابله با فساد این موضوع ضروری است.او اضافه کرد یک مساله مهم این روزهای ایران مسئله اندازه دولت است که حتما باید کوچک شود. در ایران دولت ایران بیش از اندازه بزرگ است. مدیرعامل بانک خاورمیانه افزود: کسری بودجه یک نکته مهم است و تنها راه تامین کسری بودجه دولت از طریق انتشار اوراق بدهی است. عقیلی کرمانی تصریح کرد: البته دولت نمی تواند دو نوع اوراق داشته باشد و بخشی برای کارهای عمرانی و بخشی برای امور جاری و کسری بودجه باشد. نمی توان اوراق را با اجبار فروخت و هر اوراقی، نرخ تنزیلی دارد.ویبه موضوع عملیات بازار باز اشاره کرد و افزود: این عملیات به شرط اجرای صحیح می تواند ١٠٠ درصد موثر باشد و نرخ بهره در این عملیات تعیین شود. عقیلی کرمانی اظهار داشت: دولت حتی می تواند با انتشار اوراق بخشی از کارکنان خود را کنار گذاشته و نهادها و بنگاه های خود را واگذار کند. عقیلی کرمانی خبرداد بانک خاورمیانه قصددارد برای دوشرکت ایرانی اوراق قرضه منتشر کند و این برای یکی از شرکتها قبل از پایان سال اتفاق می افتد و افزود باید اوراق شرکتی و رتبه بندی شرکت ها را نیز در اقتصاد ایران داشته باشیم. این کارشناس مسائل بانکی با اشاره به طرح مسعود نیلی مشاور سابق اقتصادی رییس جمهور برای ایجاد یک بانک تخصصی در سال های قبل ادامه داد: به ایشان گفتم اگر بانک دولتی- تخصصی دیگری ایجاد شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که بهتر از سایر بانک های دولتی شود و بهتر است شرایط بانک های موجود بهبود یابد. اگر قرار است بانک تخصصی توسعه ای ایجاد کنیم، حتما این بانک باید خصوصی باشد.

برچسب‌ها

اقتصادی بانک خاورمیانه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها