رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479128

بازداشت ۷۳ مظنون به عضویت در سازمان «گولن» و «پ‌.‌ک‌.ک»

ساعت24-طبق گزارش رسانه‌های ترکیه‌، نیروهای امنیتی این کشور در عملیات‌های جداگانه در مجموع ۷۳ نفر را به ظن همکاری و ارتباط با گروه تروریستی «پ.‌ک‌.ک» و سازمان گولن بازداشت کردند.

بگیر و ببندها در ترکیه بعد از کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ همچنان ادامه دارد و امروز سه شنبه رسانه‌های این کشور از بازداشت ۵۲ مظنون به همکاری با سازمان «فتح‌الله گولن» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، نیروهای امنیتی ترکیه امروز ۵۲ مظنون به همکاری با سازمان گولن را بازداشت کردند؛ سازمانی که آنکارا آن را تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند.

دفاتر دادستانی کل در استان‌های آدانا، آنتالیا و بالیکسیر دستور بازداشت این ۵۲ مظنون را صادر کرده بودند؛ مظنونانی که در بین آنها تعدادی از مقام‌ها و ماموران دولتی هم حضور دارند.

به گفته مقام‌های ترکیه‌، سازمان گولن و فتح‌الله گولن سرکرده آن که در تبعیدی خودخواسته در آمریکا حضور دارد، عامل کودتای نافرجام جولای ۲۰۱۶ بوده است؛ کودتایی که طبق آمارهای رسمی در آن ۲۵۱ نفر کشته و حدود ۲۲۰۰ تن زخمی شدند.

دولت و مقام‌های ترکیه بارها از آمریکا استرداد گولن را خواستار شده‌اند اما واشنگتن به درخواست‌های مکرر آنکارا بی‌توجهی کرده است.

از سوی دیگر رسانه‌های ترکیه خبر دادند، نیروهای امنیتی همچنین طی یک عملیات در چهار استان، ۲۱ نفر را به ظن همکاری با گروه «پ‌.‌ک‌.ک» بازداشت کردند.

طبق گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، عملیات دستگیری این مظنونان در چهار استان ازمیر، اسکی‌شهر، قونیه و ماردین انجام شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها