رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479267

حمله تروریستی خونین در بورکینافاسو

ساعت24-دولت بورکینافاسو اعلام کرد که در حمله یک گروه تروریستی مسلح، بیش از سی نفر از شهروندان جان باخته‌اند و یک بازار هم سوخته است.

دولت بورکینافاسو در شمال غرب آفریقا شامگاه سه‌شنبه (اول بهمن) از حمله یک گروه تروریستی مسلح خبر داد که بیش از سی کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش وبگاه خبری «صحراء میدیا» موریتانی، حمله مسلحانه به روستاهای استان «سانماتنگا» در شمال بورکینافاسو انجام شده و سی و شش نفر کشته و سه نفر نیز مجروح شده‌اند.

دولت بورکینافاسو در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده گفته، «گروهی تروریستی و مسلح به بازار ناگراوگو حمله کرد و سی و دو نفر از هموطنانمان را در آنجا کشت و بازار را آتش زد و هنگام عقب‌نشینی گروه [مسلح]، چهار نفر نیز در روستای "آلامو" کشته و سه نفر زخمی شدند».

دولت در این بیانیه خواستار «همکاری صریح نیروهای دفاعی، امنیتی و تقویت همبستگی مردم شده است».

در همین ارتباط، پارلمان بورکینافاسو سه‌شنبه (اول بهمن) قانونی را تصویب کرد که اجازه به کار گیری افراد داوطلب محلی برای مبارزه با گروه‌های مسلح تروریستی را که در این قانون «جهادی» نامیده شده‌اند، می‌دهد. این افراد می‌توانند «سلاح سبک» حمل کنند.

بورکینافاسو در جنوب «مالی» و جنوب غربی «نیجر» که گروه‌های تروریستی مثل القاعده و داعش در آن حضور دارند، شاهد حملات مشابه هم بوده است. گفته می‌شود حملات تروریستی در این کشور از سال ۲۰۱۵ سبب کشته شده بیش از ۷۵۰ نفر و آواره شدن بیش از ۵۶۰ هزار نفر شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها