رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479286

اعتراضات در کلمبیا به خشونت کشیده شد

ساعت24-اعتراضات ضددولتی در کلمبیا روز گذشته بار دیگر در این کشور از سرگرفته شد و با مداخله نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و دستکم چهار تن زخمی شدند.

غیرنظامیان کلمبیا در نوامبر ۲۰۱۹ (اواخر آذرماه) برای اولین بار، در اعتراض به عملکرد دولت «ایوان دوکه» رئیس‌جمهور کلمبیا و فساد در این کشور تظاهرات خود را آغاز کردند.

معترضان در شروع اعتراضات به دلیل تغییرات احتمالی در حداقل دستمزد، بازنشستگی و اصلاحات مالیاتی و خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی به خشم آمده بودند.

بنا به گزارش خبرگزاری «دویچه‌وله»، تظاهرات ضددولتی بار دیگر روز گذشته (سه‌شنبه) در خیابان‌های کلمبیا از سرگرفته شد که با ورود نیروهای امنیتی و درگیری آنها با معترضان به خشونت تبدیل شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در درگیری‌های اعتراضات روز گذشته دستکم چهار نفر زخمی شدند که سه تن از آنها افسر پلیس بودند.

اعتراضات علیه دولت ایوان دوکه در ماه نوامبر سال گذشته میلادی با یک اعتصاب عمومی آغاز شد اما خیلی زود به نارضایتی و تظاهرات علیه اصلاحات اقتصادی دوکه، فقدان اشتغال، فساد و خشونت‌های مرتبط با مواد مخدر تبدیل شد.

شهرداری «بوگوتا» گزارش کرد که بیش از 20 تجمع و تظاهرات روز گذشته در سراسر پایتخت کلمبیا برگزار شد که اغلب آنها صلح‌آمیز و آرام بوده است اما در دو مورد، پلیس ضدشورش با معترضان درگیر شد.

از زمان آغاز اعتراضات در کلمبیا در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آذرماه) تاکنون، چهارنفر در اعتراضات جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۵۰۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

دویچه‌وله به نقل از منابع محلی گزارش کرد که روز گذشته همچنین تظاهرات‌هایی در شهرهای «کالی»، «مدلین» و «بارانکوئیلا» برگزار شد.

در ماه نوامبر و در پی تشدید اعتراضات ضددولتی در کلمبیا، دوکه به مردم کشورش وعده آغاز یک گفت‌وگوی ملی درباره سیاست‌های اجتماعی را داد که تاکنون عملی نشده است.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، اعتراضات در کلمبیا در پی موج اعتراضات در بولیوی، شیلی و اکوادور شدت گرفت و مخالفان دولت به فساد و سیاست ریاضت اقتصادی اعتراض دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها