رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479391

میزان جذب مهارت آموزان به بازار کار

ساعت24 -مهمترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به جذب ۷۰ هزار نفر به مناطق آزاد طی دو سال آینده، راه اندازی ۱۲ مرکز نوآوری بخش تعاون تا پایان سال، اعلام آمار مهارت آموزان راه یافته به بازار کار و اختصاص تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای بازسازی کسب وکارهای سیل اخیر اختصاص داشت.

اشتغال
مهمترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به جذب ۷۰ هزار نفر به مناطق آزاد طی دو سال آینده، راه اندازی ۱۲ مرکز نوآوری بخش تعاون تا پایان سال، اعلام آمار مهارت آموزان راه یافته به بازار کار و اختصاص تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای بازسازی کسب وکارهای سیل اخیر اختصاص داشت.

در هفته‌ای که گذشت دفتر مرکز آموزش مهارت آموزی و مشاوره شغلی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز افتتاح شد و معاون وزیر کار در این مراسم تاکید کرد که بازار کار کشور به نیروی کار ماهر نیاز دارد و بر این اساس باید به سمت افزایش مهارت در متقاضیان ورود به بازار کار برویم.
وی با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار داوطلب به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وارد می‌شوند، گفت:۴۰ درصد این افراد فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که برای اضافه کردن مهارت در کنار دانش خود به این مراکز مراجعه می کنند.
به گفته هاشمی، از یک میلیون و ۵۰۰ هزار داوطلب دوره‌های آموزش مهارتی‌ ۴۵ تا ۶۰ درصد به دلیل فراگیری مهارت وارد بازار کار می‌شوند.
این هفته نشست مشترک اتاق تعاون ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد و رئیس اتاق تعاون ایران اعلام کرد که به دنبال تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان و تسهیل شرایط استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان در تعاونی‌ها هستیم.

وی با اشاره به فعالیت ۹۴ هزار تعاونی فعال در کشور گفت: درحال حاضر ۹ درصد اشتغال کشور معادل یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در بخش تعاون است که نشان دهنده گستردگی تعاونی‌ها در بین مردم است.
معاون وزیر تعاون نیز از برنامه‌ریزی برای گسترش تعاونی‌های دانش بنیان و نوآور خبرداد و گفت: تا پایان سال ۱۲ مرکز نوآوری در بخش تعاون راه‌اندازی می‌شود و افتتاح مراکز نوآوری و توسعه تعاون در استانهایی خواهد بود که ظرفیت لازم برای این کار را داشته باشند.
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از دیگر رویدادهای این هفته بود.
آنطور که رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفته به موجب این تفاهم‌نامه به افراد ساکن در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی آموزشهای مهارتی ارائه می‌شود و ظرف دو سال بیش از ۷۰ هزار نفر جذب مناطق آزاد تجاری و اقتصادی خواهند شد.

وی ارتقای مهارت در نیروهای انسانی را موجب افزایش توان اقتصادی کشور، ارتقا و بهبود مهارتها و توانایی‌های متقاضیان کسب فرصتهای شغلی دانست و گفت: هیچ کارآفرین، سرمایه‌گذار و واحد صنعتی در مناطق آزاد نباید در تنگنای فقدان نیروی ماهر به سر ببرد و ما در مناطق آزاد این آمادگی را داریم که منطبق با خلق فرصتهای شغلی جدید عمل کنیم.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی این هفته از صدور بیش از ۲۴۰ هزار مجوز مشاغل خانگی طی سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ و پرداخت تسهیلات به ۱۲۳ هزار نفر خبر داد.
به گفته وی ۸۲ درصد متقاضیان وام اشتغال خانگی زنان هستند که ۴۷ درصد آنها را زنان سرپرست خانواده تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور بازسازی منازل و کسب و کارهای خرد مردم روستاهای سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این تسهیلات با همکاری و مشارکت صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی به روستاهای سیل زده استان سیستان و بلوچستان پرداخت می‌شود و حمایت صندوق کارآفرینی امید از مردم مناطق سیل زده این استان تا برقرار شدن شرایط عادی ادامه خواهد داشت.
آنطور که نورالله‌زاده گفته، بعضی از کسب و کارها که به واسطه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در این مناطق ایجاد شده بودند، بعد از وقوع حادثه سیل دچار آسیب شدند که صندوق به این افراد برای پرداخت اقساط مهلت می‌دهد تا بازپرداخت اقساط را با یک دوره تنفس دنبال کنند.

آغاز فعالیت انجمن کارآفرینی و نوآوری ایران در دانشگاه تهران خبر از دیگر خبرهای این هفته بود.
انجمن کارآفرینی و نوآوری ایران در سال‌های ابتدایی تشکیل دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با انجام امور علمی و ترویجی و با مشارکت اعضای هیأت علمی و متخصصان کارآفرینی فعالیت می‌کرد که پس از یک توقف چندساله، در دی ماه ۱۳۹۸ با موافقت و تصویب دبیرخانه کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، فعالیت خود را در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران مجددا از سرگرفت.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها