رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479689

فریادهای پمپئو بر سر خبرنگار آمریکایی!

ساعت24-گزارشگر رادیوی ملی عمومی آمریکا اعلام کردکه که در جریان مصاحبه با وزیر امور خارجه این کشور و هنگام پرسشی درباره اوکراین، او فریاد کشید و ناسزا گفت و عبارت توهین‌آمیزی را بر زبان آورد.

laquo;مری لوئیس کلی» روز جمعه (۴ بهمن‌ماه) با مایک پمپئو مصاحبه‌ای ۹ دقیقه‌ای انجام داد که «ایران و ماری یووانوویچ سفیر پیشین آمریکا در اوکراین - که در مه گذشته(اردیبهشت-خرداد) با دستور ترامپ از کار برکنار شد - محورهای اصلی آن را تشکیل می‌دادند.

به گفته این گزارشگر، زمانی که از پمپئو در مورد این سفیر پیشین پرسیده، او فریادزنان عباراتی توهین‌آمیز بیان کرده است.
طبق بیانیه این رسانه آمریکایی و اظهارات خبرنگار آن، پمپئو با ابراز نارضایتی از این پرسش، از «کلی» پرسید: فکر می‌کنی که آمریکایی‌ها اهمیتی به اوکراین می‌دهند؟

به گفته این گزارشگر، پمپئو تا حدودی در مدت زمان گفت‌وگو، دست از فریادهای خود برنداشت و از دستیارانش خواست تا نقشه‌ای سفید را نزد گزارشگر بیاورند تا او، اوکراین را روی آن نشان دهد. پس از نشان دادن موقعیت این کشور روی نقشه، پمپئو گفت، خبرش به گوش مردم می‌رسد.

به گفته این گزارشگر، او به دستیاران پمپئو اطلاع داده بود که پرسش‌هایی نیز در مورد اوکراین مطرح خواهد کرد، از جمله «آیا او به سفیر آمریکا در اوکراین یک معذرت خواهی بدهکار است یا خیر؟»
زمانی که خبرنگار پس از موضوع ایران به سراغ پرسش‌های اوکراین رفت، پمپئو گفت که فقط توافق کرده بود به موضوع ایران بپردازد.

پمپئو در پاسخ به کلی گفت: من از همه مقام‌های وزارت امور خارجه و تک تک اعضای این تیم دفاع کرده‌ام.

عزل سفیر آمریکا در اوکراین به موضوعی جنجالی در سیاست داخلی آمریکا و به ویژه فرآیند استیضاح ترامپ تبدیل شده است.

پمپئو در ادامه این مصاحبه، سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران را کارآمد خواند و با تکرار ادعاهای دولتمردان کاخ سفید گفت: ایران سالیان سال مشغول توسعه برنامه هسته‌ای خود بود و توافق هسته‌ای مسیر دستیابی به برنامه هسته‌ای را برای آنان تضمین کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها