رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479695

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

ساعت24-بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت امروز (۵ بهمن ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در نخستین ساعات صبحگاه امروز (۵ بهمن ماه) با برقراری جوی آرام همراه با افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته، غلظت ذرات معلق در بیشتر مناطق افزایش پیدا کرده و سبب کاهش کیفیت هوای پایتخت شده است.

طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و احتمال می‌رود کیفیت هوای برخی مناطق پرتردد در شرایط نامطلوب باقی بماند بنابراین با افزایش حجم ترافیک شبانگاهی، تجمع آلاینده‌ها و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود، اگرچه افزایش نسبی تندی باد در برخی ساعات پایانی شنبه می‌تواند تا حدودی موجب پراکندگی آلاینده‌ها شود.

صبح فردا (۶ بهمن ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق در شرایط نامطلوب قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها است. شرایط جوی نسبتاً پایدار طی روز یکشنبه نیز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود و سبب انباشت ذرات معلق در مناطق پرتردد می‌شود. در ساعات پایانی یکشنبه سکون جو همراه با ازدیاد تردد خودروها، بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و به‌تبع آن کیفیت هوا را در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد داد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۹ و هوا در شرایط قابل قبول بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۰۷ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها