رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479776

جریمه تخلف مالیاتی وکلا چطور محاسبه میشود؟

ساعت24-معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور، درباره میزان جریمه وکلایی که از ثبت‌نام در سامانه صندوق فروش امتناع کرده‌اند گفت: جریمه این افراد در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن‌ها رسیدگی و مطالبه می‌شود.

style="text-align:justify">معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور، درباره میزان جریمه وکلایی که از ثبت‌نام در سامانه صندوق فروش امتناع کرده‌اند گفت: جریمه این افراد در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن‌ها رسیدگی و مطالبه می‌شود.

محمود علیزاده در حاشیه نشست هم‌اندیشی کارآفرینان جوان که امروز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در وزارت اقتصاد برگزار شد، به ایسنا اظهار کرد: به ۱۵ گروه از جمله وکلا برای ثبت‌نام در پایانه فروشگاهی فراخوان دادیم تا از این طریق فعالیت‌های خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه مهلت وکلا برای ثبت‌نام در سامانه صندوق فروش تا ۳۰ دی ماه ۱۳۹۸ بود، خاطرنشان کرد که وکلا بعد از این زمان هم می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند اما این امر به دلیل اتمام مهلت رسمی آن‌ها برای ثبت‌نام، مشمول یک جریمه‌ای مقرر در قانون برای آن‌ها می‌شود.

معاون سازمان امور مالیاتی در پایان درباره میزان جریمه درنظر گرفته شده برای وکلایی که تاکنون اقدام به ثبت‌نام در پایانه فروشگاهی نکرده‌اند، اظهار کرد: جریمه این افراد براساس فعالیت‌شان در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن‌ها مطالبه و رسیدگی می‌شود.

پیش از این، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده بود که ۳۰ دی، آخرین مهلت ثبت‌نام مشمولان نصب سامانه فروشگاهی برای فعالان غیر حوزه درمان از جمله وکلا است.

بر این اساس، وکلا از ابتدای سال ۱۳۹۹ ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) و صدور صورتحساب فروش(فاکتور) مطابق مقررات هستند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها