رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479819

اولین اقدام حزب الله عراق و سائرون پس از تظاهرات میلیونی

ساعت 24-گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای خطاب به گروه‌های سیاسی این کشور تاکید کرد: "کارتان را محکم کنید، تعلل و دفاع از خیانتکاران و مزدوران بس است".

به گزارش سایت شبکه المیادین، گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا گفت، ملتی که به شیوه استثنایی به خیابان‌های آمدند مستحق برخورداری از دولتی عادل هستند.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به هیچ توافق داخلی یا خارجی به جز توافقات با هم‌پیمانان ملزم نیستیم.

گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد: حق مقاومت در دفاع از حاکمیت کشور نیاز به اجازه از هیچ کس ندارد.

همراستا با این بیانیه، ائتلاف سائرون مورد حمایت مقتدی صدر روز شنبه نشستی را برای بررسی تظاهرات میلیونی در روز جمعه برگزار کرد.

در این نشست راه‌های مطلوب برای تحقق حاکمیت کشور و ممانعت از هرگونه تجاوز در چارچوب کانال‌های سیاسی و قانونی بررسی شد.

ائتلاف سائرون طرح نقشه‌ای را برای آن در نظر گرفت و تعدادی از مفاد را پیشنهاد کرد که از جمله آن پیشنهاد قانون منع وجود هرگونه پایگاه و حضور نیروهای بیگانه در خاک عراق و تلاش برای پایان دادن به فعالیت شرکت‌های امنیتی آمریکایی است.

ائتلاف سائرون همچنین خواستار امضای معاهدات و توافقنامه‌های عدم مداخله و عدم تجاوز با کشورهای هم‌جوار و توافقات همکاری در تمام زمینه‌ها از جمله اقتصادی، رسانه‌ای و تکنولوژیکی و غیره شد و آن را از طریق ارتباط و هماهنگی با کانال‌های رسمی در کشور به خصوص وزارت خارجه، وزارت دادگستری و دبیرخانه کابینه دانست که باید پیش‌نویس این توافقات و معاهدات از طریق یک تیم متخصص بین‌المللی تهیه شود.

بغداد روز جمعه صحنه تظاهرات میلیونی با درخواست برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشور بود که در آن اکثر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و حامیان مقاومت و عشایر عراق حضور داشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها