رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479871

وزیر راه و شهرسازی: جلوگیری از حاشیه‌نشینی جدید در کشور ضروری است / تامین مالی پروژه‌های بازآفرینی شهری در کردستان مورد توجه قرار گیرد

ساعت24-وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت جلوگیری از حاشیه نشینی‌های جدید در کشور تاکید وخواستار اجرای دقیق و کامل برنامه های بازآفرینی شهری شد.

محمد اسلامی در پنجاه و سومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با تاکید بر ضرورت نقش‌آفرینی نمایندگان دستگاه‌های عضو به‌منظور کاهش عوارض و نارسایی‌های متاثر از سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد، اظهار داشت: ما باید شاخص‌هایی برای اندازه‌گیری داشته باشیم و مراقب باشیم حاشیه‌نشینی جدیدی اتفاق نیافتد و وضعیت موجود گسترش نیابد.

وی، با اشاره به این‌که باید مراقبت داشته باشیم و ببینیم نتایج مورد انتظار ما با چه نرخی تحقق پیدا می‌کند، افزود: این موضوع را برای این‌که بدانیم موفق شده‌ایم و چند محله را از فهرست محلات ناکارآمد خارج کرده‌ایم مهم و یکی از نشانه‌های موفقیت است.

اسلامی افزود: در مورد افزایش محلات ناکارآمد ما نگاهمان به محیط و شرایط محیطی است و اگرچه عوامل اقتصادی نیز در شکل‌گیری این محلات دخیل است اما الزاما نباید منجر به شکل‌گیری یک محیط آلوده شود و آسیب‌های اجتماعی و امنیتی برای کشور به‌وجود آورد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گزارش اقدامات انجام‌ شده در استان کردستان در موضوع بازآفرینی شهری پایدار، این طرح‌ها را مناسب ارزیابی و عنوان کرد: در خصوص انبار غله سنندج نیز شرکت بازآفرینی، پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد تا بتوانیم اراضی انبار غله را در اختیار طرح‌های بازآفرینی قرار دهیم.

وی همچنین بر ضرورت رایزنی‌های برای استفاده از اراضی پادگان شهر سنندج برای تامین سرانه‌های ورزشی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: لازم است در قالب طرح توافق‌نامه‌ای که برای اقدام ملی مسکن داریم، ارتش نیز مشارکت کند و ضمن نگه داشتن هسته اصلی پادگان، بخش‌هایی را که به‌ آن‌ها نیاز ندارد، رها کند تا به کمک شهر بیاید و از این طریق بتوانیم به کیفیت‌بخشی زندگی مردم کمک کنیم.

اسلامی افزود: موضوع دیگر، پروژه‌های ناتمام و نیز حاشیه‌هایی است که به محدوده الحاق شده و ضروری است، این محدوده‌ها با قاطعیت کنترل شود تا در استان کردستان بتوانیم به‌خوبی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص مدل‌های تامین مالی پروژه‌های بازآفرینی شهری نیز خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی در این خصوص داده شده است که در کمیته تخصصی تامین مالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مهم این است که برای تامین مالی پروژه‌های بازآفرینی شهری، مدل‌های متفاوتی را طراحی کنیم.

وی عنوان کرد: لازم است سازمان برنامه و بودجه با پایدار شدن تبصره ۱۸ قسط بعدی بودجه بازآفرینی را سریع‌تر پرداخت کند، در حوزه بازآفرینی تاکنون پیشرفت‌های خوبی انجام شده است و برای این‌که ساکنان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بتوانند پروانه ساختمانی رایگان را از شهرداری‌ها اخذ کنند و یارانه‌ها را به شهرداری‌ها تخصیص دهیم، نیازمند همکاری سازمان برنامه و بودجه هستیم.

اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری سازمان برنامه و بودجه بتوانیم در روند پیشبرد بهسازی و عمران شهری، سرعتی ایجاد کنیم و تعداد محلات و بافت‌های ناکارآمد را کاهش دهیم تا از این طریق کیفیت بخشی در زندگی مردم اتفاق افتد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها