رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479897

هدف محافل رسانه‌ای اصولگرا از انتشار خبر جعلی چیست؟

ساعت24-فعالیت انتخاباتی ناطق و روحانی تکذیب شد. خطی که از سوی محافل رسانه‌ای اصولگرا دنبال می‌شود، واکنش مشاور روحانی و دفتر ناطق‌ نوری را به دنبال داشته است. حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری، در توییتی نوشت: «‏آقایان در ذهنشان برای رئیس‌جمهور جلسه انتخاباتی طراحی‌ می‌کنند. ‏مکان را هم تعیین می‌کنند. ‏شرکت‌کنندگان را هم مشخص می‌کنند. ‏روز و ساعت را هم اعلام می‌کنند. ‏دستور جلسه را هم تهیه می‌کنند. ‏در پایان صورت مذاکرات را هم منتشر می‌کنند. ‏آفرین به این‌ همه خلاقیت!»

دفتر حجت‌الاسلام ناطق‌ نوری داستان‌سرایی اخیر انتخاباتی برخی محافل دروغ‌پرداز و شایعه‌پراکن در خصوص محتوای جلسه‌ای با حضور برخی شخصیت‌ها را اقدامی ناشایست، غیر حرفه‌ای و قابل پیگرد قانونی دانست که هیچ سنخیتی با رفتار سیاسی منطبق بر اخلاق و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی ندارد و در پایان این اطلاعیه از مردم شریف ایران درخواست شده اخبار و مسائل مربوط به حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق‌ نوری را صرفا با استناد به اطلاعیه‌های رسمی دفتر ایشان دنبال کنند.

اصولگرایان اصولا نباید بابت انتخابات آتی مجلس دغدغه و نگرانی داشته باشند، پس انتشار چنین اخباری از سوی آنها لزوما با هدف اثرگذاری روی روند انتخابات نیست، بلکه اهداف دیگری دارند. ناطق‌ نوری و روحانی بسیار به هم نزدیک‌اند و این چیزی نیست که خوشایند برخی اصولگرایان باشد. احتمال یا شایعه هرگونه دیداری میان این دو می‌تواند آنها را وادار کند که ماشین تخریب خود را علیه این دو نفر به کار بیندازند. اگر چه انتقادات اخیر روحانی به عملکرد شورای نگهبان و واکنش تند سخنگوی این شورا هم در روشن‌شدن توپخانه تخریب بی‌تأثیر نیست.

روزنامه «کیهان» دیروز در ویژه‌های خود نوشته بود: «خاتمی به همراه برخی اصلاح‌طلبان، پنج‌شنبه‌شب با حسن روحانی دیدار کرد. به گزارش کانال‌های اصلاح‌طلبان، در این جلسه که چند هفته مانده به انتخابات مجلس برگزار شد، افراد دیگری چون ناطق‌ نوری، حسن خمینی و اسحاق جهانگیری نیز حضور داشته‌اند. این ملاقات و همفکری در حالی است که اصلاح‌طلبان می‌گویند عملکرد روحانی به‌شدت به آنها لطمه زده و می‌خواهند در انتخابات مجلس، تجربه نامطلوب ائتلاف در قالب «لیست امید» را کنار بگذارند... .»

چهارشنبه هفته قبل هم خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی‌ بر برگزاری جلسه انتخاباتی در کاخ سعدآباد توسط حسن روحانی با حضور برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا منتشر شد. بر اساس این خبر گفته شد که قرار است روز پنجشنبه جلسه‌ای حول محور انتخابات با هدایت تیم دولت در سعدآباد با حضور برخی از شخصیت‌های ارشد اصلاح‌طلب و اعتدالی برگزار شود. منابع خبری ادعا کردند که در این جلسه حسن روحانی،‌ ناطق‌ نوری، سیدحسن خمینی، سیدمحمد خاتمی و برخی از چهره‌های ارشد اصلاحات نیز حضور خواهند داشت. البته بلافاصله بعد از انتشار این خبر، علیرضا معزی، معاون اطلاع‌رسانی دولت، در توییترش اعلام کرد که «تنور انتخابات را از جای دیگر و به طریق دیگر باید گرم کرد؛ از توسل به فیک‌نیوز، آبی گرم نخواهد شد. رئیس‌جمهور نه امروز صبح و نه هیچ زمان دیگری، جلسه‌ انتخاباتی نداشته و نخواهد داشت. گرچه روحانی وظیفه‌ خود می‌داند که همه‌ ارکان را برای خلق انتخاباتی رقابتی و پرشور متقاعد سازد.»

جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران هم در گفت‌وگویی درباره این دیدار گفت: «متن‌هایی که در فضای مجازی درباره این جلسه منتشر شده کذب محض است و مطلقا مطالبی که به آقای خاتمی نسبت دادند، حقیقت ندارد. آقای خاتمی با آقای روحانی دیدار داشتند اما این دیدار ارتباطی با موضوعات اخیر نداشته ‌است. در واقع این جلسه، دیداری برای صرف شام بوده که از قبل هم این دیدارها اتفاق می‌افتاده‌ است. معمولا افرادی که نام برده می‌شود، در جلسات حضور دارند اما من دقیق مطلع نیستم که در جلسه آن شب، چه کسانی حضور داشته یا نداشته‌اند. این جلسه بوده ‌است اما محتوا و مطالبی که به آقای خاتمی در این جلسه در فضای مجازی نسبت داده شده صحت ندارد. در واقع سناریوسازانی نشسته‌اند و اتفاقات اخیر و انتخابات پیش‌ رو را به این دیدار گره زده‌اند که این مسائل تکذیب می‌شود.»

ناطق‌ نوری ۱۰ سال است که به نوعی با جریان اصولگرایی اخوت سابق را ندارد. برخی اصولگرایان البته از این دوری بسیار خوشحالند. مهرماه گذشته ناطق‌ نوری برای نخستین‌ بار بعد از ۱۰ سال در جلسات جامعه روحانیت به‌عنوان مهمان شرکت کرد. برخی این حضور را مقدمه آشتی با جامعه روحانیت و بازگشتنش به اصولگرایی خواندند، اما این روایت هم تکذیب شد. مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، گفته بود که آقای ناطق‌ نوری اخیرا در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کرده بودند و در آن جلسه، در کنار آیت‌الله موحدی‌ کرمانی نشسته بودند؛ آیت‌الله موحدی‌کرمانی به‌عنوان رئیس جامعه روحانیت از او درخواست کرد تا در جلسات جامعه روحانیت مانند گذشته شرکت کند. همچنین اکرمی، یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز، درباره این موضوع گفت که این اولین حضور آقای ناطق‌ نوری در جلسات جامعه روحانیت پس از سال‌ها بود و اعضا به او خیر مقدم گفتند، نکته خاصی در این جلسه مطرح نشد و آقای ناطق‌ نوری هم حرفی نزدند. حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گمانه‌زنی‌ها مبنی‌ بر ساماندهی اصولگرایان در انتخابات پیش‌ رو توسط ناطق‌ نوری گفته بود: آقای ناطق‌ نوری برای بحث انتخابات پیش‌ روی مجلس در جلسه جامعه روحانیت حضور پیدا نکرد. آیت‌الله موحدی‌ کرمانی از ناطق‌ نوری دعوت کرده بود که او هم طبق این دعوت، در جلسه حضور پیدا کرد.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها