رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479900

سفر صهیونیست ها به عربستان آزاد شد

ساعت24-منابع صهیونیستی گزارش دادند که تل آویو برای اولین بار به ساکنان اراضی اشغالی اجازه می‌دهد به عربستان سعودی سفر کنند.

برخی منابع صهیوینستی امروز یکشنبه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی برای اولین بار به طور رسمی به ساکنان اراضی اشغالی اجازه میدهد به مدت ۹۰ روز برای انجام مناسک مذهبی، تجارتی و سرمایه گذاری به عربستان سعودی سفر کنند.

وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی این تصمیم را اعلام کرده است.

شمعون آران خبرنگار و تحلیلگر سیاسی اسرائیلی در دو تویتی به زبان عربی و عبری نوشت، آریه درعی وزیر داخلی این رژیم، برای اولین باز اجازه داده که شهروندان اسرائیلی به عربستان سعودی سفر کنند.

در ادامه توییت این خبرنگار آمده است که از اهداف این سفر مناسک حج تمتع و عمره و دیدارهای تجاری است اگر از طرف‌های رسمی سعودی دعوتی باشد یا مخالفتی ابراز نشود.

«حسن کعبیه» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سال گذشته به بهانه برگزاری مراسم حج، از مسئولان سعودی برای میزبانی از فلسطینی‌های مقیم سرزمین اشغالیهای قدردانی کرده بود.

او در یک ویدئوی کوتاه که در صفحه «اسرائیل فی الخلیج» در توئیتر بارگذاری شده است، شهروندان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به خصوص عربستان سعودی را «دوستان» رژیم صهیونیستی خطاب کرد و افزود: «اسرائیل از شما به گرمی استقبال می‌کند، اسرائیل را خانه دوم خود بدانید.»

طبق برخی گزارش‌های خبری، عربستان سعودی از زمان روی کار آمدن ملک سلمان به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، اقدامیکه با مخالفتهای شدید افکار عمومی جهان عرب مواجه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها