رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479912

درخواست یک نماینده مجلس از دادستانی برای پیگیری ماجرای آتش زدن کتاب عملی پزشکی توسط یک روحانی

ساعت24-نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اقدام به آتش کشیدن کتاب پزشکی در این خصوص به جامعه علمی کشور تسلیت گفت.

محمدجواد جمالی نوبندگانی با انتقاد از اقدام آتش زدن کتاب علمی پزشکی، گفت: متاسفم برای این اتفاقی که افتاد و در این خصوص به جامعه علمی کشور تسلیت می‌گویم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان این موضوع را محکوم کردند و لازم است دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم، دادستان ویژه روحانیت و علمای دین نیز در این مورد وارد عمل شود، چرا که در بحبوحه کنونی کشور این موضوع کوچکی نیست و ممکن است توطئه‌ای باشد که از طریق آن بخواهند جوانان را از دین روی گردان کنند.

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: این فرد لباس دین پیغمبری را بر تن دارد که هیچ گاه هیچ کتابی را آتش نزد و فرمودند که "اطلبوا العلم ولو بالصین" و معتقد بودند که طلب علم بر هر مسلمانی اعم از زن و مرد واجب است، ضمن اینکه حضرت علی (ع) نیز بعد از اینکه ضربت خوردند پزشک مسیحی برای مداوای ایشان احضار شد.

وی افزود: بسیاری از مردم و علما توسط همین کتابی که این فرد به آتش کشید درمان شدند، ضمن اینکه اسلام دینی است که با علم شروع شده است، کما اینکه اولین پیام وحی به پیامبر اقراء بوده است.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: بی‌تردید انجام هزاران عمل جراحی که روزانه انجام می‌شود و افتخارات پزشکی که وجود دارد با طبی که این فرد مدعی تسلط بر آن بوده امکانپذیر نیست.

وی اظهار کرد: متاسفانه در شرایط کنونی این افراد از اعتماد و ناامیدی بسیاری از بیماران سرطانی نسبت به درمان سوءاستفاده می‌کنند و حتی تعدادی از این افراد اقدام به انتشار سی دی حاوی فیلم‌هایی می‌کنند که در آن توصیه شده که واکسیناسیون اطفال انجام نشود، چرا با این افراد برخورد نمی‌شود؟ چه کسی پاسخگوی کودکانی خواهد بود که به دلیل ممانعت از واکسیناسیون در آینده به فلج اطفال مبتلا شوند یا بیماران سرطانی که به دلیل توقف روند درمانی جان خود را از دست می‌دهند؟

وی افزود: جوانانمان باید بدانند حوزه علمیه و علمای کشور از اقدام به آتش کشیدن کتاب پزشکی تبری جسته و آن را قبول ندارند، ضمن اینکه مسئولان هم نباید از این موضوع به سادگی بگذرند و باید در این مورد شفاف‌سازی کرده و قاطعانه وارد عمل شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به جوانان کشور یادآور شد: این فرد نه تنها عالم دین نیست، بلکه مطرود دین است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها