رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480077

هشدار وقوع بهمن در جاده‌های شمال از چهارشنبه

ساعت24-مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز سه‌شنبه با افزایش دما، در جاده‌های شمال کشور احتمال وقوع بهمن وجود دارد.

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور و شهرها اظهار داشت: امروز و دو روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و همین امر موجب می‌شود در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، قزوین، اراک، اصفهان و کرج، غلظت آلاینده‌های جوی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، از فردا تا اواسط روز چهارشنبه در تهران، اراک، اصفهان و کرج، تردد غیرضروری در سطح شهر کاهش یابد و کودکان، افراد مسن و بیماران در حد امکان در خانه بمانند.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال‌غرب به کشور، بارش برف و باران در این مناطق شروع می‌شود و روز شنبه گستره بارش‌ها کل نیمه غربی کشور را دربرخواهد گرفت.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه هفته آینده این بارش‌ها در سواحل شمالی کشور، شمال‌شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، همچنین غرب کشور ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان ریزش اضافه گفت:‌ از فردا تا پایان هفته شاهد افزایش دما در سواحل خزر خواهیم بود، ضمن آنکه وزش باد نسبتاً شدید در اردبیل و سواحل خزر خواهیم داشت.

وی هشدار داد: از روز سه‌شنبه با افزایش قابل توجه دما در کشور خصوصا سواحل شمالی مواجه هستیم، از این رو در جاده‌های ارتباطی به شمال کشور احتمال وقوع بهمن و انسداد جاده خصوصاً از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه وجود دارد؛ در این راستا توصیه می‌شود تردد و توقف غیرضروری در این محورها کاسته شود و در رانندگی خصوصاً در جاده‌های فرعی احتیاط به عمل آید و صعود به ارتفاعات متوقف شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز خلیج فارس و دریای عمان مواج است و فردا مرکز خلیج‌فارس و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه تا روز جمعه نیز آسمان تهران صاف و کمی ابری خواهد بود و وضعیت جوی خاصی در پایتخت نداریم، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و صفر درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود؛ همچنین فردا در 23 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها