رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480206

وزیر بهداشت: موردی از ابتلا به کروناویروس در ایران گزارش نشده است

ساعت24-وزیر بهداشت گفت: تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به «کرونا ویروس جدید» در ایران گزارش نشده است.

سعید نمکی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که امروز برگزار شد، با بیان اینکه امروز تمام سیستم بهداشتی و درمانی چین به دلیل ویروس جدید کرونا دچار آشفتگی شده، گفت: باید مراقب بیماری‌های واگیر باشیم مانند همین مهمان ناخوانده یعنی کرونا ویروس. و همه باید کمک کرده و به مردم آموزش دهیم.

وی افزود: ما نمی‌توانیم به عنوان وزارت بهداشت تضمین دهیم که برای ویروس‌ها هم‌ پاسپورت صادر می‌کنیم. ویروس با یک عطسه از امارات ایرلاین تا دورترین جای مکزیک می‌رود. کدام وزیر بهداشت می‌تواند بگویند که درب‌ها را بر کرونا ویروس می بندد؟ امکان ندارد اما می‌توانیم راه های قرنطینه را ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: دیروز خبر دادند که یک گردشگر چینی در یزد دچار تب شده که گفتیم تحت الحفظ بستری شود. یک آلمانی هم که با اون خوش و بش کرده بود به دلیل سرما خوردگی تحت الحفظ نگه داشتیم و لحظه به لحظه چک می‌کردیم البته نگرانی وجود ندارد. این دو مورد تاکنون مطلقا کرونا ویروس نبوده و همه تست‌ها را با موفقیت پاس کرده‌اند.

نمکی تاکید کرد: تاکنون هیچ موردی از کرونا ویروس جدید در کشور دیده نشده است. باید توجه کرد که دوره کمون کرونا ویروس کمتر از پنج روز است. فرد چینی که قرنطینه شده از ۱۲ روز قبل تحت الحفظ بوده و هم او و هم توریست آلمانی تحت الحفظ تحت مراقبت هستند و ۹۹.۵ درصد کرونا ویروس نیست. نیم درصد را هم برای احتیاط نگه داشتیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها