رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480239

لاوروف: عناصر مسلح از ادلب به لیبی میروند/ معامله قرن باید توسط طرف‌های درگیر ارزیابی شود

ساعت24-وزیر خارجه روسیه در نشست خبری با همتای سودانی خود درباره پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله بحران سوریه، لیبی و طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن صحبت کرد.

laquo;سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت تعداد زیادی از عناصر مسلح در سوریه، در حال عقب‌نشینی از جبهه ادلب هستند تا به درگیری‌های کنونی در لیبی ملحق شوند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» لاوروف در نشست خبری با همتای سودانی خود توضیح داد: «روسیه از اقدامات ارتش سوریه در ادلب حمایت می‌کند... تروریست‌ها به گذرگاه‌های انسانی در ادلب حمله می‌کنند و مانع خروج غیرنظامیان می‌شوند».

در پی نقض مکرر آتش‌بس توسط تروریست‌های مستقر در استان ادلب، ارتش سوریه از چند روز پیش پیشروی خود به سوی این استان برای آزادسازی آن از سیطره گروه‌های تروریستی را آغاز کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره طرح سازش آمریکا موسوم به «معامله قرن»، اظهار داشت گروه «چهارجانبه خاورمیانه» و میانجی‌های بین‌المللی باید ابتدا طرح معامله قرن را تحلیل کنند.

وزیر خارجه روسیه در این باره افزود: «اطلاعات درز شده از طرح معامله قرن نشان می‌دهد این نقشه اساساً با رویکرد رسمی بین‌المللی در قبال پایان دادن به بحران [فلسطین] متفاوت است».

لاوروف تاکید کرد طرح معامله قرن باید راساً توسط طرف‌های درگیر مناقشات فلسطین-اسرائیل مورد ارزیابی قرار بگیرد.

معامله قرن به طرح دولت ترامپ گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند. بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک فلسطین اشغالی، با تشکیل دولت مستقل فلسطین موافقت می‌کند اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد و نه بازگشت میلیون‌ها آواره.

ترامپ روز گذشته در جریان استقبال «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کاخ سفید ساعت ۱۲ به وقت واشنگتن (سه‌شنبه‌شب) از معامله قرن رونمایی خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها