رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480262

موفقیت‌های چشمگیر ارتش سوریه خون پمپئو را به جوش آورد

ساعت24-وزیر خارجه آمریکا با «غیرقابل قبول» خواندن درگیری‌ها در یمن، گفت از همه طرف‌ها می‌خواهد خویشتنداری به خرج داده و درگیری‌ها را متوقف کنند.

style="text-align:justify"> «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست درگیری‌ها در این کشور را متوقف کنند.

پامپئو که کشورش مستقیما از عملیات‌های ائتلاف سعودی علیه مردم یمن پشتیبانی نظامی می‌کند، در توییتر نوشت: «درگیری مجدد در یمن، غیرقابل قبول است. از همه طرف‌های این درگیری می‌خواهیم مردم یمن را در وهله نخست قرار داده و به خویشتنداری بازگردند.»

وی افزود: «مهم است که به پیشرفت‌هایی که اخیرا و با دشواری به دست آمده، پشت نکنیم.»

در روزهای گذشته ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی با نادیده گرفتن پیشنهاد انصارالله یمن برای توقف درگیری، به نقض توافقنامه «استکهلم» پرداخته و مناطق مختلف یمن را هدف حمله قرار داده است.

در مقابل، نیروهای یمنی با انجام چندین عملیات، تلاش نیروهای تحت رهبری ائتلاف سعودی برای پیشروی در خاک یمن، از جمله در منطقه «نهم» را ناکام گذاشته‌اند.


موفقیت‌های چشمگیر ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم خون پمپئو را به جوش آورد
وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن آماده است تا قاطعانه‌ترین اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی را علیه مقامات سوریه و کشورهای هم‌پیمان آن انجام دهد.

واکنش وزیر خارجه آمریکا به عملیات پاکسازی ارتش سوریه در ادلب وحلببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بغدادپست، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد، واشنگتن آماده است تا قاطعانه‌ترین اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی را علیه مقامات سوریه و کشورهایی که در حمله به ساکنان استان‌های ادلب و حلب از آن‌ها حمایت می‌کنند و در این برنامه بی‌رحمانه سهیم هستند، انجام دهد.

در بخش دیگری از این بیانیه ادعایی آمده است: آمریکا حملات ناعادلانه به ساکنان شمال غربی سوریه را محکوم می‌کند. آن‌ها خواستار آتش بس فوری و دسترسی کامل سازمان‌های بشردوستانه به مناطق آسیب دیده هستند تا از رنج صدها هزار نفر از مردمی که در حال فرار از حملات و بمباران هستند، کاسته شود.

او در این بیانیه مدعی شد اقدامات روسیه، ایران، حزب الله و ارتش سوریه مستقیماً مانع برقراری آتش بس در شمال سوریه می‌شود.

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که پرونده سیاه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه‌های تروریستی همچنان باز است و هر روز بخش جدیدی از اقدامات جنایتکارانه آنان بر همگان اثبات می‌شود. این نخستین بار نیست که آمریکا سعی می‌کند برای بهبود وجهه خود به گروه‌های مقاومت اتهام‌زنی کند.

ارتش سوریه پس از اینکه تروریست‌ها بارها آتش‌بس اعلام شده در ادلب را نقض کردند، از جمعه هفته گذشته عملیات جدیدی را برای پاکسازی مناطقی از جنوب شرق ادلب و اطراف حلب آغاز کرده‎ است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها