رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480324

نظر مساعد شورای نگهبان درباره طرح شفافیت مالی کاندیداها

ساعت 24 -رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با رایزنی که با شورای نگهبان داشته‌ایم نظر مساعد اولیه اعضای شورا را برای طرح شفافیت مالی کاندیداها را اخذ کرده‌ایم.

style="text-align:justify"> محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس درباره شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس، گفت: این مصوبه برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی ادامه داد: با رایزنی که با شورای نگهبان داشته‌ایم نظر مساعد اولیه اعضای شورا را برای این طرح را اخذ کرده‌ایم و فکر نمی‌کنم که مشکلی در شورای نگهبان در زمینه این طرح وجود داشته باشد و این طرح احتمالا به مجلس بازگردانده نشود.

نماینده مردم کرج در مجلس درباره اینکه اگر شورای نگهبان به این طرح ایراداتی وارد نکند و برای اجرا ابلاغ شود آیا در این دوره از انتخابات مجلس قابلیت اجرایی شدن دارد یا خیر؟ اظهار داشت: بخش اعظمی از این مصوبه مجلس که نیاز به زمانبندی ندارد قابلیت اجرا در این دوره از انتخابات مجلس را دارد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه نظر مساعد شورای نگهبان بر اجرای این قانون مصوب مجلس در انتخابات پیش‌رو است، اضافه کرد: بخش‌های همچون مشخص شدن حساب بانکی برای کاندیداها، معرفی مسئول مالی کاندیداها، دریافت کننده و پرداخت کننده وجه به کاندیداها موارد است که باید در انتخابات پیش‌رو اجرایی شود.

کولیوند با بیان اینکه اگر این مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان تائید شود و اجرایی شود، کمک بزرگی در راه شفاف‌سازی انتخابات خواهد بود، گفت: اجرایی شدن این مصوبه استارتی خواهد بود که موارد غیر شفاف و مبهم در انتخابات پیش‌رو شفاف شود.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها