رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480347

ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه برای رویارویی با معامله قرن است

ساعت24-«عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز چهارشنبه در توئیتی به زبان عربی با اشاره به طرح سازش «معامله قرن» تاکید کرد که ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه برای رویارویی با توطئه بزرگی است که امت اسلامی را تهدید می کند.

style="text-align:justify"> موسوی در صفحه توئیتر خود نوشت: باتوجه به نیاز فوری و اهمیت مساله فلسطین و توطئه بزرگی که در پس آن چیزی که به نام «معامله قرن» نامیده شده، قرار دارد، ایران اعلام می کند که صرفنظر از برخی اختلاف ها با کشورهای منطقه آماده همکاری با این کشورها در تمامی سطوح برای وحدت جهان اسلام جهت مقابله با توطئه بزرگی است که کیان کشورهای اسلامی را تهدید می کند.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز سه‌شنبه شب در توئیتی نوشت: این به اصطلاح «چشم‌انداز صلح» صرفا پروژه خیالی یک بسازبفروش ورشکسته است.

وی افزود: اما(این طرح) کابوسی برای منطقه و دنیاست. امید است که این زنگ بیدارباش برای همه مسلمانانی باشد که در مسیر اشتباه قرار گرفته‌اند.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح سازش خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

همه گروه ها و جریان های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها