رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480352

خط و نشان نظامی اردوغان برای آمریکا

ساعت 24-رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که اگر آمریکا همچنان در فروش جنگنده‌های اف-35 به آنکار کارشکنی کند، ترکیه نیازهای نظامی خود را از جای دیگر تامین خواهد کرد.

style="text-align:justify">به گزارش ایرنا از آنکارا، اردوغان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه موضوع خرید سیستم های دفاع هوایی اس- 400 از روسیه، موضوع تمام شده است، گفت: ترکیه بخش هایی از جنگنده های اف 35 را تولید می کند و پیش از این مقرر شده بود که ترکیه پنج فروند از این جنگنده ها را دریافت بکند. اگر قرار است این جنگنده ها به ترکیه داده نشود، هزینه های صرف شده از سوی ترکیه باید از سوی آمریکا جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم تحویل این جنگنده ها به ترکیه ، به معنای به پایان رسیدن دنیا برای آنکارا نیست، گفت: ترکیه نیازهای نظامی خود را از جای دیگر می تواند تامین کند.

اردوغان با اشاره به اینکه در سالهای گذشته ترکیه برای تامین نیازهای تسلیحاتی خود با مشکل مواجه بود، گفت: برخی خریدهای تسلیحاتی از جمله 10 هواپیمایی بدون سرنشین خریداری شده از اسراییل به ترکیه تحویل داده نشد و متعاقب آن ترکیه خود راسا اقدام به تولید هواپیماهای بدون سرنشین با هزینه ای به مراتب کمتر کرده است.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت ادلب سوریه گفت: ترکیه با روسیه هم در سوچی، هم در روند آستانه در این زمینه مذاکراتی انجام داده و تصمیماتی اتخاذ شده است. در صورتی که روسیه در وعده های خود صادق باشد، ترکیه نیز صادق خوهد بود ولی متاسفانه روسیه به قولهایی که داده صادق نبوده است.

وی با عنوان اینکه مسوولین ترکیه با همتایان روس خود در حال تماس هستند گفت: اگر بمباران در ادلب متوقف نشود صبر ترکیه نیز بسر خواهد آمد و ترکیه آنچه که لازم باشد را انجام خواهد داد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها