رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480961

طرز تهیه حلوای بیسکوییت | طرز تهیه نان پوآچا و حلوا شکلاتی

حلوای بیسکوییت یک غذای خوشمزه و سریع است که میتواند به عنوان یک دسر یا میان وعده لذیذ در منوی تغدیه روزانه ما جا داشته باشد در ادامه شما را با دستور پخت این حلوای بیسکوییت همراهی می کنیم.

حلوا و نان
html>

طرز تهیه حلوای بیسکوییت

مواد لازم :

بیسکوییت پتی بور پودر شده ( وانیلی یا کاکائویی ) دو پیمانه کره 25گرم
روغن مایع سه چهارم پیمانه پودر کاکائو یک قاشق غذاخوری
شیر دو پیمانه زعفران به مقدار لازم
شکر یک چهارم پیمانه


پیمانه لیوان فرانسوی دسته دارمی باشد.

در اینجا قصد داریم یک نوع دسر خوشمزه را به شما آموزش دهیم حلوا بیسکوئیت به راحتی تهیه می گردد و بسیار خوشمزه می باشد در تهیه این دسر از بیسکویت پتی بور استفاده شده اگر از بیسکویت دیگری خواستید استفاده نمائید میزان روغن متفاوت می گردد

طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا شربت حلوا را آماده می نمائیم . شیر ، شکر و زعفران را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بذارین تا شکر حل گردد .نیازی نیست ک شیر بجوشه وقتی شکر حل شد از روی حرارت بردارین .

مرحله دوم:

بیسکوییت پتی بور پودر شده رو چند بار الک کنید تا کاملا یکدست بشه و بعد در ماهیتابه مناسبی روی حرارت خیلی کم بذارین و کره و روغن اضافه کنید و حدود پنج دقیقه تفت دهید و بعد پودر کاکائو اضافه کرده و هم بزنید و نهایتا کم کم شربت رو اضافه کرده و مدام هم بزنید .

مرحله سوم:
در آخر حالت گهواره ای ، قابلمه رو تاب بدین تا حلوا کاملا یکدست و وسط قابلمه جمع بشود . از روی حرارت بردارین و تزیین کنید .

پیشنهاد می شود بخوانید :طرز تهیه رولت حلوای زعفرانی

نکات :
نکته اول:حرارت حتما کم باشه چون بیسکوییت سریع می سوزه . میتونید داخل حلوا از پودر هل و یک چهارم پیمانه گلاب استفاده کنید ولی من از هل و گلاب استفاده نکردم . چون بیسکوییت وانیلی و خوش عطره . پودر کاکائو هم قابل حذفه .
نکته دوم:اگه حلوای تیره تری دوست داشته باشین می توانین پودر بیسکوییت رو بیشتر تفت بدین ولی حواستون باشه که نسوزد.چون سریع می سوزه

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان جیبی

طرز تهیه نان پوآچا

طرز تهیه نان پوآچا

مواد لازم :

خمیر مایه 10گرم روغن مایع نصف پیمانه
نمک یک و نیم قاشق مرباخوری آب ولرم یک پیمانه
شکر یک قاشق مرباخوری شیر پر چرب یک پیمانه
تخم مرغ. دو عدد کنجد مقداری برای روی نان

*پیمانه لیوان فرانسوی دسته دارمی باشد


پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان مغزدار

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا در ظرف مناسبی آب ولرم را با شکر مخلوط و مایه خمیر را اضافه کنید ولی هم نزنید و بزارید تا ده دقیقه بمونه تا عمل بیاد . بعد یک عدد تخم مرغ کامل و یک سفیده ، نمک ، روغن و شیر رو به مایه خمیر اضافه و مخلوط کنید .

مرحله دوم:

حالا کم کم آرد رو اضافه کنید تا خمیر لطیفی که بدست نچسبه ، داشته باشین . خمیر رو حسابی ورز بدین تا یکدست بشه . البته آرد زیادی نباید بخوردش بدید . چون جنس و رطوبت آردها متفاوته ، من اندازه دقیق ندادم . پس کم کم آرد رو اضافه کنید .

مرحله سوم:

حالا روی ظرف را بپوشونید و بذارین جای گرم به مدت یک ساعت تا پف کنه و عمل بیاد .وقتی پف کرد و عمل اومد چونه های مساوی از خمیر بگیرید . من چونه های دو نفره گرفتم و وسط خمیر رو با پشت کاسه ، گود کردم و میرزاقاسمی ریختم و روی اون کمی روغن اسپری کردم ( میتونین بعد از پخت نون هم میرزا قاسمی یا ... رو بریزین ) .

مرحله چهارم:

روی نون رو هم با خامه و شیر رومال کردم و کنجد پاشیدم و با فاصله توی سینی فر که کاغذ روغنی داره ، گذاشتم . نهایتا در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت تقریبی نیم ساعت پختم .

مرحله پنجم:
بعد از پخت نون ، یه دونه تخم مرغ روی میرزا قاسمی شکستم و در حدی که تخم مرغ بسته بشه ، مجدد توی فر گذاشتم . برای خوشرنگ شدن نون ، روی اون رو با زرده تخم مرغ ، کمی شیر و زعفرون رومال کنین و در آخر هم کمی گریل کنید . من این بار خواستم کمی متفاوت باشه و فقط با ترکیب خامه و شیر رومال کردم . حتما داخل فر کاسه آب بذارین تا نونها رطوبتشون حفظ شده و خشک نشوند . این نون بافت لطیف و فوق العاده ای داره و مواد میانی کاملا سلیقه‌ایه و بسته به ذائقتون داره .

طرز تهیه حلوا شکلاتی

مواد لازم:

آرد گندم 150 گرم کره 50 گرم
آرد نخودچی 75 گرم روغن جامد 50 گرم
پودر قند 95 گرم دارچین 1 قاشق

شکلات 80 گرم

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا شکلات ها را روی حرارت میگذاریم تا بصورت مایع دربیاید.

مرحله دوم:

در این مرحله آرد الک شده را به آرامی رو تابه گذاشته و تفت می دهیم سپس آرد نخود چی را روی آن میریزم و مجددا تفت میدهیم بعد از گذشت چند دقیقه کره را به مواد اضافه میکنیم.

مرحله سوم:
حالا نوبت اضافه کردن پودر قند و دارچین فرا رسیده مقداری مواد را با هم مخلوط کرده همزمان روی حرارت تفت میدهیم در آخر شکلات مایع شده را اضافه میکنیم بعد از یه ربع از روی حرارت برمیداریم و با پودر پسته و گردو تزیین میکنیم.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک حلوا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها