رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 481219

موسوی: ظریف ظهر روز جمعه از علت سقوط هواپیما مطلع شد

ساعت 24 - سخنگوی وزارت امور خارجه به دنبال برخی ادعاهای بی اساس در خصوص علت سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: محمد جواد ظریف ساعت ۱۴ روز جمعه ۲۰ دی‌ماه از علت اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی بر اثر اصابت موشک پدافندی مطلع شد.

style="text-align:justify">به گزارش اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امورسخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی افزود: به دنبال برخی ادعاهای بی اساس و در مواردی به نقل از مقامات آگاه یا منابع مطلع! در وزارت امور خارجه مبنی بر اطلاع وزیر امور خارجه از علت اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی از ساعات اول، ضمن تکذیب این ادعا و پوچ و هدفدار خواندن آن، تا ساعت ۱۲:۳۰ روز جمعه ۲۰ دی ماه علت سقوط را نقص فنی بیان کردند و ظریف هم حدود ساعت ۱۴ همین روز از علت اصلی سقوط، یعنی اصابت موشک پدافندی به هواپیمای مذکور مطلع شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه بار دیگر هرگونه نقل قول از منابع آگاه یا مقام مطلع در وزارت امور خارجه را فاقد اعتبار اعلام کرد و گفت: اخبار و مواضع وزارت امور خارجه تنها از طریق مجاری رسمی و به‌صورت کاملا شفاف به اطلاع افکارعمومی داخلی و خارجی خواهد رسید.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه سال جاری بر اثر شلیک غیر عمدی موشکی در حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها