رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 481680

۷ میلیون زندگی از «سرطان» نجات مییابد

ساعت24 -نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد با افزایش خدمات پیشگیری از ابتلا به سرطان و درمان آن به ویژه در کشورهای کم درآمد و متوسط، حداقل در طی یک دهه آینده هفت میلیون زندگی از سرطان نجات پیدا می‌کند.

سرطان
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد با افزایش خدمات پیشگیری از ابتلا به سرطان و درمان آن به ویژه در کشورهای کم درآمد و متوسط، حداقل در طی یک دهه آینده هفت میلیون زندگی از سرطان نجات پیدا می‌کنند.

براساس دو گزارش هماهنگ اخیر که توسط سازمان جهانی بهداشت و آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) در روز جهانی سرطان منتشر شد، در صورت ادامه روند فعلی، جهان طی دو دهه آینده شاهد افزایش ۶۰ درصدی موارد سرطان خواهد بود.

بیشترین افزایش، ۸۱ درصد تخمین زده می‌شود که مربوط به کشورهای کم درآمد و ضعیف است و احتمال بقا نیز در این شرایط کمترین است.

این امر عمدتاً به این دلیل است که آن کشورها باید منابع محدود بهداشتی را بر روی مبارزه با بیماری‌های عفونی و بهبود سلامت مادران و کودکان متمرکز کنند در حالی که به خدمات درمانی برای پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان‌ها مجهز نیستند.

برای پیشگیری از ابتلا به سرطان‌های جدید، سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند مصرف دخانیات را که مسوولیت ۲۵ درصد مرگ و میر ناشی از سرطان است، واکسیناسیون در مورد هپاتیت B برای جلوگیری از سرطان کبد، از بین بردن سرطان دهانه رحم با واکسیناسیون علیه HPV، غربالگری و معالجه، اجرای مدیریت سرطان با تأثیر بالا صورت بگیرد.

منبع:فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها