رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 481847

توفان شن مدارس ریگان کرمان را تعطیل کرد

ساعت24 - فرماندار ریگان گفت: به دلیل تشدید توفان شن مدارس این شهرستان امروز (یکشنبه ) تعطیل شد و ۳۹ نفر از شهروندان نیز راهی مراکز درمانی شدند.

تعطیلی
style="text-align:justify"> فرماندار ریگان گفت: به دلیل تشدید توفان شن مدارس این شهرستان امروز (یکشنبه ) تعطیل شد و ۳۹ نفر از شهروندان نیز راهی مراکز درمانی شدند.

امین باقری در گفت و گو با ایرنا افزود: توفان شن که از روز گذشته در شهرستان ریگان آغاز شده هر لحظه بر شدت آن افزوده می شود و این موضوع مشکلاتی را برای تردد مردم فراهم کرده است .

وی گفت : توفان شن به همراه گرد و غبار راه ارتباطی ۴۱روستای این شهرستان را مسدود کرده و تلاش برای بازگشایی این محورها ادامه دارد .

فرماندار ریگان وضعیت این شهرستان را بحرانی اعلام کرد و افزود : تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان در حالتآماده باش قرار دارند .

باقری تصریح کرد : گرد و غبار شدید علاوه بر مشکلات تنفسی خسارات زیادی به بخش های کشاورزی و فضای سبز شهری و عمران روستایی وارد کرده است.

وی گفت : ۱۵۰روستای مناطق جنوبی شهرستان ریگان در محاصره گرد و غبار شدید قرار دارند که نیروهای امدادی به این روستاها اعزام شده اند .

فرماندار ریگان بیان داشت: به دلیل گرد وغبار شدید تردد در محور ترانزیتی ریگان چابهار هم به کندی انجام می شود .

باقری بیان داشت : افزایش کانونهای بحران فرسایش بادی ،تعطیلی مالچ پاشی و روند کند پروژه های منابع طبیعی بر افزایش گرد و غبار و توفان شن در شهرستان ریگان افزوده است .

وی عنوان کرد :شهرستان ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور می باشد که نیمی از سال توفان دارد.

گرد و غبار تا کنون ۱۶روستای شهرستان ریگان را خالی از سکنه و ۱۵۰روستا را نیز در محاصره خود قرار داده است.

ریگان با ۹۸هزار نفر جمعیت در ۲۸۰کیلومتری شرق استان کرمان قرار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها